Nawet „Wyborcza” ujawnia manipulację HGW!

numer 1421 - 17.05.2016Polska


Takiego ciosu w plecy Mateusz Kijowski i spółka, a zwłaszcza urzędnicy Hanny Gronkiewicz-Waltz, chyba się nie spodziewali – portal „Gazety Wyborczej” zdementował ich opowieść o „ćwierć milionie” osób idących w niedawnym marszu KOD-u i opozycji. W redakcji przy Czerskiej rzekomo policzyli „głowa po głowie”. I wyszło im zaledwie nieco ponad pół setki – podał portal Niezależna.pl.

Marsz Komitetu Obrony Demokracji wspólnie z liderami partii, które przegrały wybory, przeszedł ulicami Warszawy w sobotę 7 maja. Policja podawała, że w marszu wzięło udział ok. 40–50 tys. osób. Podwładni Hanny Gronkiewicz-Waltz (wiceprzewodniczącej Platformy Obywatelskiej) przekonywali, że ludzi było kilka razy więcej. Pojawiła się liczba 240 tys. – i tę wersję przez ostatnie tygodnie lansowali zarówno politycy, jak i dziennikarze sympatyzujący z obecną opozycją.
Wydawało się już, że temat znikł, ale niespodziewanie wrócił do niego portal Gazeta.pl. Autor publikacji zapewnia, że „Głowa po głowie. Postać za postacią. Policzyliśmy wszystkich uczestników marszu 7 maja, którzy przeszli przed naszą kamerą umieszczoną na trasie”.
Przeczytaliśmy ten tekst. Początkowo zaprezentowano metodologię badania, ale najciekawsze są wnioski



zawartość zablokowana

Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się