fot. Tomasz Adamowicz/Gazeta Polska

Agora ma przeprosić Jackiewicza

numer 1652 - 17.02.2017Polska

SĄDOWNICTWO Sąd Apelacyjny w Warszawie orzekł prawomocnie, że dziennikarz „Gazety Wyborczej” oraz jej wydawca Agora SA mają przeprosić byłego ministra skarbu Dawida Jackiewicza za „nierzetelne przedstawienie sprawy z roku 2006. Jackiewicz uderzył wówczas pijanego napastnika, który w rezultacie zmarł.

Przeprosiny mają być zamieszczone na drugiej stronie wrocławskiego dodatku „Gazety Wyborczej”, a także na portalu dodatku.

Cała sprawa dotyczy publikacji z 2010 r., kiedy to we wspomnianym dodatku ukazał się artykuł „Trup w szafie Jackiewicza”. Przypomniano w nim incydent z 2006 r., gdy we Wrocławiu ówczesny poseł PiS‑u uderzył pijanego mężczyznę, który wcześniej był agresywny wobec jego żony i dziecka. Upadając, Zbigniew M. rozbił głowę i zmarł w szpitalu. W 2007 r. prokuratura umorzyła śledztwo, uznając, że Jackiewicz działał w obronie koniecznej.

W tekście, który pojawił się w „Wyborczej”, pisano jednak m.in.: „Przebieg zdarzeń owego feralnego dnia znamy jedynie z zeznań Jackiewicza i jego żony, bo nieliczni świadkowie nic nie widzieli”



zawartość zablokowana

Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się





CYBERBEZPIECZEŃSTWO