Różne konta – różne możliwości – program Mam PKO

numer 1705 - 21.04.2017Gospodarka

Dzięki rozwojowi internetu i technologii mobilnej konto osobiste stało się komfortową, wielofunkcyjną maszyną do zarządzania domowym budżetem, automatycznego regulowania stałych płatności i oszczędzania. Umożliwia także dostęp do różnych instrumentów rynku finansowego oraz informuje, gdzie w sąsiedztwie najłatwiej zaopatrzyć się w gotówkę.

Bardzo szybko zapominamy o możliwościach, jakie daje nam serwis internetowy lub aplikacja na smartfon, pozwalająca na pełną obsługę rachunku bez względu na to, gdzie jesteśmy. Szybko przyzwyczajamy się do wygody i komfortu jako naturalnych elementów codziennej egzystencji. Uświadamiamy sobie ten komfort w obliczu … jego braku, gdy np. tracimy zasięg Wi-Fi lub sieci komórkowej. Wtedy dzieje się tragedia, prawda?



Konto w wirtualnym świecie



Stając przed koniecznością wyboru konta bankowego, pytamy, czy wybierając ten konkretny rachunek, będziemy mogli z niego korzystać przez internet. Obsługa nie ma polegać jedynie na sprawdzeniu stanu konta i wykonaniu przelewu. Internetowy serwis ma mieć możliwość ustalania przelewu z wyprzedzeniem, regularnych przelewów stałych, polecenia płatności – czyli automatycznego płacenia rachunków za czynsz, prąd, gaz itp.

Obsługa konta bankowego przez internet umożliwia korzystanie z dodatkowych funkcji, takich jak np. autooszczędzanie, czyli możliwość określenia automatycznego odkładania małych kwot na wskazany rachunek oszczędnościowy. W wypadku kont PKO Banku Polskiego sumy te mogą stanowić m.in. zaokrąglenie kwoty płatności przy okazji przelewów, płatności kartą czy telefonem. Telefon to drugi ze światów wirtualnej obsługi naszego rachunku. Nikt już nie założy konta w banku, który nie oferuje aplikacji mobilnej, umożliwiającej sprawdzania salda rachunku, historii operacji, zakładania lokat, robienia przelewów na numer telefonu czy płacenia kodem BLIK (który wywodzi się z aplikacji IKO, stworzonej przez PKO Bank Polski) albo zbliżeniowo, wykorzystując technologię HCE.

W roku 2016 w PKO Banku Polskim nowe konta otworzyło blisko 230 tys. osób – najwięcej spośród polskich banków. Na koniec roku bank prowadził ponad 6,8 mln kont osobistych i oferował usługi bankowości internetowej dla ponad 8,8 mln klientów korzystających za jej pomocą z kont, kart kredytowych i innych produktów oferowanych przez PKO i podmioty jego grupy kapitałowej.



Dopasuj konto



Dopasowane konto bankowe to podstawowe narzędzie do zarządzania domowym budżetem i realizacji codziennych płatności. Można je tak skonfigurować, aby było wygodne i spełniało nasze wymagania. W PKO Banku Polskim niemal każdy, bez względu na wiek, sytuację życiową i oczekiwania, znajdzie odpowiednie konto dla siebie. W ofercie są propozycje zarówno dla dzieci do 13. roku życia – PKO Konto Dziecka, jak i od 13 do 18 lat – PKO Konto Pierwsze, a także dla młodzieży do 26. roku życia – PKO Konto dla Młodych. Uniwersalny rachunek dla dorosłych to PKO Konto za Zero. W Koncie za Zero bezpłatne są: prowadzenie rachunku (jeśli zostanie do niego zamówiona karta debetowa), karta do konta (jeśli miesięcznie zapłacimy nią za zakupy min. 300 zł), a także wypłaty z ponad 3 tys. bankomatów PKO oraz przelewy krajowe realizowane w serwisie iPKO i przez aplikację IKO. Co więcej, za pomocą serwisu można też załatwić wiele spraw urzędowych, np. w ZUS czy US, zakładając Profil Zaufany przy wykorzystaniu systemu logowania do rachunku bankowego. PKO Konto za Zero to najbardziej popularny rachunek w ofercie PKO Banku Polskiego.

Ciekawą ofertą dla osób mających wpływy w walucie obcej będzie z pewnością Konto Walutowe wraz z kartą debetową, dzięki któremu unikniemy kosztów przewalutowania  transakcji kartowych za granicą, a dla kochających podróże i często wyjeżdżających za granicę – PKO Konto bez Granic. Jego posiadacz zyskuje łatwy dostęp do konta przy wykorzystaniu serwisu internetowego (iPKO) i aplikacji mobilnej (IKO), ułatwiających zarządzanie środkami, dających oszczędność czasu i kosztów operacji bankowych. Właściciele konta mogą również bezpłatnie realizować przelewy krajowe internetowo i telefonicznie – korzystając z Contact Center, a także w oddziale.

– PKO Konto bez Granic to najlepszy rachunek dla osób, które dużo podróżują. Jego najbardziej chwalonym atrybutem jest dostęp do wszystkich bankomatów w Polsce i na świecie bez prowizji, co pozwala oszczędzać czas i pieniądze. Drugą istotną kwestią jest bezpłatna karta do konta. Klienci często podkreślają także fakt, że dzięki niej podczas pobytów zagranicznych mogą wypłacać środki z bankomatu, nie płacąc prowizji za wypłatę – mówi Małgorzata Ossowska, młodszy doradca-kasjer.

Dobre konto to nie tylko niskie koszty. Jego zadaniem jest przede wszystkim zapewnienie łatwego i bezpiecznego dostępu do naszych pieniędzy. Warto sprawdzić, jak działa internetowy system obsługi konta i jakie operacje można tam zrealizować. Sprawdźmy też liczbę i lokalizację bankomatów, z których za darmo będziemy mogli wybrać pieniądze. Klienci PKO Banku Polskiego mogą wypłacać gotówkę bez prowizji z ponad 3,2 tys. urządzeń w Polsce.



Zarabiaj w PKO!



Jeśli masz konto w PKO Banku Polskim, możesz zarejestrować się w programie „Mam PKO”. Zasada jego działania jest prosta: polecaj konta PKO Banku Polskiego i zarabiaj.

Dostaniesz 50 zł za konto otwarte z Twojego polecenia. 100 zł otrzyma Twój znajomy za otwarcie konta z Twojego polecenia.

Nagrody w wysokości 5000 zł, 3000 zł i 1000 zł czekają na osoby, z polecenia których otwartych zostanie najwięcej kont PKO Banku Polskiego. Im więcej kont polecisz, tym więcej możesz zarobić.

Jeśli chcesz wziąć udział w Programie „Mam PKO” – zarejestruj się. Rejestracje dokonane przed 1 lutego 2017 r. obowiązują dla aktualnie prowadzonej VI Edycji Programu „Mam PKO”. Szczegóły w Regulaminie Programu.

Pamiętaj, aby podczas rejestracji do programu podać ten sam numer telefonu, który znajduje się w Twoich danych kontaktowych podanych do wiadomości Banku. Numer ten będzie Twoim kodem polecenia. Nie masz pewności, jaki numer podałeś do wiadomości Banku? Możesz to sprawdzić:

Ÿ logując się do nowego serwisu iPKO i wybierając odpowiednio „Ustawienia”, a następnie „Dane osobowe”,

Ÿ logując się do dotychczasowej wersji serwisu iPKO „Dostęp”, a następnie „Dane osobowe”,

Ÿ dzwoniąc do konsultanta: 800 302 302 lub +48 81 535 65 65 (opłata zgodna z taryfą operatora).

Konta osobiste, które możesz polecać w ramach programu „Mam PKO”: PKO Konto dla Młodych, PKO Konto za Zero (w tym PKO Konto za Zero dla Rodziny 500+), PKO Konto bez Granic.



Partnerem wydania cyklu Finansowe Vademecum jest PKO Bank Polski.

Patronem medialnym cyklu jest Niezależna.pl oraz Gazeta Polska




Wikipedia o wszystkim Bankowiki o finansach



Interaktywny leksykon na portalu www.bankomania.pkobp.pl to przygotowane na wzór Wikipedii kompendium ponad 1 tys. haseł ekonomicznych pozwala lepiej zrozumieć zjawiska i terminy finansowe. Na stronie prezentowane są tagi wybranych haseł zarówno dla dorosłych (wideo o RRSP), jak i specjalnie dla dzieci – w zakładce „Finansowe abecadło”, gdzie część opisów terminów ilustrują ciekawe materiały  wideo z udziałem dzieci (bankomat, sejf).



Autor: Marcel Hopper




CYBERBEZPIECZEŃSTWO