Diagnoza dla polskiej muzyki

numer 1727 - 19.05.2017Publicystyka

Postawienie na powszechną edukację muzyczną, podnoszenie kompetencji polskich twórców, konieczność uchwalenia nowej ustawy o działalności artystycznej i potrzeba większej promocji naszej rodzimej twórczości w mediach – to główne wnioski przedstawicieli środowiska muzycznego, którzy uczestniczyli w obradach III Konwencji Muzyki Polskiej.

Zorganizowane w Warszawie trzydniowe spotkanie zgromadziło twórców, wydawców, producentów, wykładowców, przedstawicieli Ministerstwa Kultury oraz instytucji kulturalnych z całej Polski. Celem było przygotowanie analiz o różnych dziedzinach muzyki oraz opracowanie strategii zmiany sytuacji. Jako punkt odniesienia służyły tu wnioski i postulaty sformułowane trzy lata temu podczas II Konwencji Muzyki Polskiej. Jak się okazuje, wiele proponowanych wówczas rozwiązań udało się z sukcesem zrealizować.

Co teraz jest bolączką w dziedzinie muzyki? Już pierwszego dnia konwencji uczestnicy otrzymali wprost druzgocący obraz edukacji muzycznej w szkolnictwie powszechnym. Z badań przeprowadzonych pod kierownictwem dr Anny Walugi wynika, że dzieci kończące trzecią klasę podstawówki są mało rozśpiewane, a zajęcia muzyczne nie są prowadzone przez wykwalifikowanych nauczycieli



zawartość zablokowana

Autor: Anna Krajkowska


Pozostało 51% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się