Dobra etykietka przyciąga klientów

numer 1774 - 14.07.2017Sport

Zarówno wygląd, jak i informacje na etykietce w dużym stopniu oddziałują na kupujących – twierdzą australijscy naukowcy. Zdaniem badaczy z University of Adelaide konsumenci kupujący wina kierują się informacjami na etykietce o wiele bardziej, niż dotychczas sądzono.

Według australijskich naukowców informacje na butelce wina są bardzo ważne. Klienci przejmują się nią do tego stopnia, że krótki opis może wpływać zarówno na ich emocje, jak i wybór. Okazuje się, że jeśli jest on profesjonalnie wykonany i przypadnie do gustu kupującym, to są oni skłonni zapłacić za butelkę wina więcej. Badania naukowców z University of Adelaide zostały opublikowane niedawno w periodyku „Food Research International”. Zdaniem zajmujących się tym problemem naukowców sam wybór, przed którym stoi klient w sklepie czy restauracji, może przyprawić o zawrót głowy. W wielu wypadkach kupujący nie wie, które spośród kilkudziesięciu win wybrać, żeby być zadowolonym z zakupu. Jak podkreślają badacze, znaczenie zarówno wyglądu etykietki, jak i zawartej na niej informacji zostało już przebadane w przeszłości wielokrotnie. Eksperymenty potwierdziły, że czynniki te silnie oddziałują na kupującego



zawartość zablokowana

Autor: Jacek Szpakowski


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się