fot. Zbyszek Kaczmarek/Gazeta Polska

Kwintesencja Mozarta

numer 1776 - 17.07.2017Kultura

Ponad 50 festiwalowych wydarzeń, muzyka na światowym poziomie i niepowtarzalna atmosfera, która przenosiła melomanów wprost w XVIII w. Tak można podsumować przebieg 27. Festiwalu Mozartowskiego. W sobotę świętowaliśmy jego zakończenie. – Jestem ogromnie wzruszona, lepszego finału nie mogłam sobie wymarzyć – zdradza Alicja Węgorzewska, dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej, w rozmowie z „Codzienną”.

Podczas koncertu finałowego – Wielkiej Gali Operowej, która odbyła się w sobotę w Teatrze Polskim w Warszawie – mogliśmy usłyszeć crème de la crème tego, co ekipa Warszawskiej Opery Kameralnej i jej goście prezentowali w ciągu ostatniego miesiąca na stołecznych scenach. Audytorium usłyszało m.in. słynną arię Królowej Nocy z „Czarodziejskiego fletu” w wykonaniu budzącej zachwyt Joanny Moskowicz czy sekstet z „Don Giovanniego”, w którym sopranistce towarzyszyli: Anna Mikołajczyk, Elżbieta Wróblewska, Aleksander Kunach, Dariusz Machej i Dariusz Górski. 

W drugiej części koncertu mogliśmy posłuchać gwiazdy muzyki operowej Edyty Piaseckiej, która wykonała m.in. recytatyw i arię Fiordiligi z „Cosi fan tutte”



zawartość zablokowana

Autor: Magdalena Jakoniuk


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się