fot. mat. pras.

Van Gogh w tysiącu ujęć

numer 1797 - 10.08.2017Wywiad

WYWIAD Ze współtwórczynią filmu „Twój Vincent” DOROTĄ KOBIELĄ rozmawia MAGDALENA JAKONIUK



Każda klatka filmu „Twój Vincent” jest malowana farbą olejną. Każda następna klatka to następna faza ruchu, gdzie malarz przesuwa ślady pędzla. Jedna klatka powstawała od dwóch godzin do dwóch dni. Całe ujęcie – w zależności od stopnia trudności i liczby klatek – było malowane od tygodnia do czterech miesięcy.

Film został wykonany w pionierskiej technice animacji malarskiej. Na czym dokładnie polega ta technika i dlaczego ważne było dla Pani, by użyć właśnie jej?

Każda klatka filmu jest obrazem olejnym – w sumie powstało ich 65 tys. Polega to na tym, że kolejne klatki filmu są malowane farbą olejną na podobraziu. Każda następna klatka to następna faza ruchu, gdzie malarz przesuwa ślady pędzla, imitując ruch. Jedna klatka powstawała od dwóch godzin do dwóch dni; analogicznie całe ujęcie, w zależności od stopnia trudności i liczby klatek, było malowane od tygodnia do czterech miesięcy. Cały film składa się z około tysiąca takich ujęć i każde ujęcie to jedno podobrazie – także po skończeniu animacji pozostaje obraz, który jest ostatnią klatką danego ujęcia. Często spotykam się z pytaniem, czy nie byłoby prościej zrobić cały ten film w komputerze. Może i prościej



zawartość zablokowana

Pozostało 51% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się