Przekaż 1,5% na media Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy! Przekaż TERAZ » x

Nie chcą zwiększyć bezpieczeństwa

Dodano: 14/03/2012 - Numer 157 - 14.03.2012
Według części ekspertów, gdyby na odcinku Psary–Kozłów działała samoczynna blokada liniowa (SBL), nie doszłoby do katastrofy w Szczekocinach. Inne zdanie mają władze Polskich Linii Kolejowych. Uważają, że obecne zabezpieczenia są wystarczające. Podobną opinię wyraził inżynier Kazimierz Frąk, prezes Zarządu Automatyki w przedsiębiorstwie Kombud SA, które modernizowało feralny odcinek. W wypowiedzi dla portalu Rynekkolejowy.pl Frąk stwierdził, że wdrożenie systemu byłoby zbyt drogie. Również zdaniem Macieja Dutkiewicza, rzecznika Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych, wdrożenie SBL nie jest konieczne. Problem w tym, że 3 marca w Szczekocinach doszło do katastrofy, w której zginęło 16 osób, kilkadziesiąt zostało rannych. System SBL mógłby tragedii zapobiec. – Wypowiedzi
     

43%
pozostało do przeczytania: 57%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze