fot. Tomasz Adamowicz/Gazeta Polska

Rośnie patriotyzm gospodarczy Polaków

numer 1875 - 13.11.2017Gospodarka

BADANIA Chcemy wiedzieć, czy pieniądze wydawane przez nas w sklepach zostają w kraju



Polacy coraz częściej interesują się tym, co się dzieje z pieniędzmi, które zostawiają w sklepach. Czy zostają one w kraju, czy wypływają za granicę? – uważa dr Joanna Szalacha-Jarmużek z Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu i na poparcie tej tezy przytacza wyniki badania CBOS‑u z początku listopada.

Najważniejszym kryterium, jakim kierują się polscy konsumenci przy wyborze produktów codziennego użytku, nadal jest cena (81 proc.) i jakość (76 proc.) – wynika z badania przeprowadzonego przez CBOS na początku listopada. Jednak – jak zauważa w rozmowie z PAP‑em dr Joanna Szalacha-Jarmużek z Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu – coraz większą rolę w naszych preferencjach zakupowych odgrywa patriotyzm gospodarczy. Obecnie niemal dla połowy Polaków ważne jest rodzime pochodzenie produktu. W ciągu roku liczba osób kierujących się tym kryterium zwiększyła się o 13 pkt. proc.

Według Szalachy-Jarmużek korelacja ceny i jakości jest mechanizmem naturalnym, którym kierują się konsumenci. – Teraz okazuje się, że doszedł trzeci element, który jest powiązany ze światem wartości – podkreśla ekonomistka



zawartość zablokowana

Autor: Jan Kamieniecki


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się