Balet, czyli piękno w podskokach

numer 1876 - 14.11.2017Kultura

Widowisko muzyczne Taneczne interpretacje wielkich muzycznych dzieł



Spektakl „Balety polskie: Świtezianka, Na pięciolinii, II Koncert skrzypcowy” to wzorcowy przykład kultu muzyki i tańca. W Teatrze Wielkim – Operze Narodowej wystawiono trzyczęściowy spektakl Polskiego Baletu Narodowego do muzyki trzech geniuszy: Eugeniusza Morawskiego-Dąbrowy, Aleksandra Tansmana i Karola Szymanowskiego. Kolejne przedstawienia w marcu przyszłego roku. Bilety znikają w okamgnieniu. 

Potęga muzyki, finezja i precyzja tańca oraz oszczędna scenografia pozwalająca na wyeksponowanie tego, co najważniejsze. Wszystko to ułożyło się w zachwycającą całość. Na scenie Opery Narodowej podczas premierowego, piątkowego spektaklu zobaczyliśmy nowe prace trzech polskich choreografów, kolejno: Roberta Bondary, Jacka Przybyłowicza i Jacka Tyskiego. – Całemu wieczorowi przyświeca idea poszukiwania inspiracji twórczej w polskim dorobku muzycznym dwudziestolecia międzywojennego, u progu zbliżającej się 100. rocznicy odzyskania niepodległości – zapowiadali organizatorzy. 

W pierwszej części spektaklu pt



zawartość zablokowana

Autor: Sylwia Krasnodębska


Pozostało 51% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się