fot. Zbyszek Kaczmarek/Gazeta Polska

Napęd dla idei

numer 1951 - 14.02.2018Gospodarka

Unia Europejska powinna być w stanie produkować baterie m.in. do samochodów elektrycznych – to diagnoza kilku krajów UE, których przedstawiciele spotkali się w ramach European Battery Alliance w Brukseli. W koalicji, która ma rozruszać ten rynek, jest też Polska.

To już drugie spotkanie polityków z przedstawicielami branż motoryzacyjnej, chemicznej oraz inżynieryjnej w ramach European Battery Alliance, pierwsze zostało zorganizowane przez Komisję Europejską jeszcze w ubiegłym roku. Celem jest powołanie konsorcjum lub sieci firm mających się zajmować budową ogniw elektrycznych.

– Jesteśmy w centrum największej i najgłębszej zmiany w przemyśle samochodowym, odkąd on powstał. E-mobilność zmieni przemysł samochodowy, łańcuch dostaw i konkurencyjność przemysłu – powiedział po spotkaniu wiceminister energii Niemiec Matthias Machnig. Niemcy, gdzie produkcja samochodowa w znacznej części tworzy PKB, nie chcą oddawać bez walki pola Elonowi Muskowi, którego Tesla jest symbolem zmiany technologicznej, również w dziedzinie motoryzacji.

Polski rząd pokłada duże nadzieje w rozwoju elektromobilności, toteż z chęcią przyłączył się do inicjatywy



zawartość zablokowana

Autor: Piotr Chmielarz


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się