Zaplanuj dalekie podróże z LOT-em

numer 2191 - 29.11.2018Podróże



Singapur to jeden z 11 krajów na świecie, w którym nigdy nie odnotowano ujemnej temperatury.



Polskie Linie Lotnicze LOT jako jedyna linia lotnicza w regionie oferuje rejsy dalekodystansowe do Ameryki Północnej i Azji. Samoloty polskiego narodowego przewoźnika latają bezpośrednio z Warszawy do Nowego Jorku, Newark, Chicago, Los Angeles, Toronto, Pekinu, Tokio, Seulu, Singapuru. Ale to nie wszystko. Z Krakowa LOT lata do Chicago, z Rzeszowa do Newark, połączenia wykonuje także z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago.



Zgodnie z przyjętą w 2016 r. przez zarząd LOT-u strategią rentownego rozwoju, polski przewoźnik do roku 2020 ma stać się liderem przewozów lotniczych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, obsługując ponad 10 mln pasażerów rocznie. To oznacza stały rozwój siatki połączeń, którego najważniejszym elementem są połączenia dalekiego zasięgu. –LOT jako jedyna linia lotnicza w regionie ma potencjał, by je rozwijać. Koncentrować będziemy się głównie na rozwoju połączeń do Ameryki Północnej oraz do najważniejszych ośrodków biznesowych w Azji. Szczególnie interesujące z naszej perspektywy są połączenia do Azji Centralnej i na Bliski Wschód – zapowiedział Rafał Milczarski, prezes zarządu LOT-u.





Nowy Jork jest najbardziej zróżnicowanym językowo miastem, w którym mówi się ponad 800 językami.



Więcej połączeń z USA



W ostatnich latach Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły kilka nowych połączeń lotniczych na całym świecie. Nowe destynacje budują pozycję polskiego przewoźnika na coraz bardziej konkurencyjnym rynku przewozów lotniczych. Są także odpowiedzią na oczekiwania klientów z Polski i Europy Centralnej. Dotyczy to szczególnie połączeń transatlantyckich, które od kilkudziesięciu lat są mocną stroną LOT.



Pierwsze przymiarki do uruchomienia rejsów za ocean polski narodowy przewoźnik lotniczy podjął jeszcze przed Ii wojną światową. Jednak na otwarcie regularnego połączenia lotniczego Warszawy z Nowym Jorkiem trzeba było czekać do 1973 r. Od tego czasu loty do USA (Nowego Jorku i Chicago) i do Kanady (Toronto) stały się wizytówką LOT. Rozwój działalności polskiego przewoźnika przerwał stan wojenny, kiedy zawieszone zostały wszystkie połączenia. Na wznowienie regularnych lotów do USA trzeba było czekać do 1985 roku. Od tego czasu LOT zaczął z powrotem latać do Nowego Jorku, Chicago i Toronto w Kanadzie. Prawdziwy rozwój połączeń transatlantyckich nastąpił jednak dopiero w ostatnich latach.



W kwietniu ubiegłego roku polski przewoźnik zainaugurował bezpośrednie połączenia do drugiego największego portu Nowego Jorku – Newark. Rejsy z Warszawy do tego portu są obsługiwane 5 razy w tygodniu. Połączenie zostało dodane specjalnie z myślą o polskim ruchu etnicznym, w tym Polonii amerykańskiej. Newark to drugi co do wielkości centralny port nowojorskiej metropolii, będący jednocześnie głównym węzłem przesiadkowym dla sąsiadujących z Nowym Jorkiem stanów – Pensylwanii i New Jersey. Dzięki temu LOT ma szansę trafić z ofertą podróży do Polski i Europy do tych pasażerów, którzy jak dotąd nie planowali podróży na pokładach polskich Dreamlinerów. Nowe połączenie nie tylko uzupełni ofertę połączeń do JFK, ale także stanie się okazją do pozyskania przez LOT zupełnie nowych klientów. – Połączenie to daje szansę na szybką i wygodną podróż do rodzinnych stron nie tylko podróżującym z Newark Polakom, ale także pasażerom innych narodowości, którzy przekonali się już o konkurencyjności hubu przesiadkowego LOT-u w Europie Środkowo-Wschodniej– stwierdził prezes Rafał Milczarski.





w Chicago zaczyna się najbardziej znana autostrada w USA - Route 66.



Do Kalifornii czy na Florydę?



W kwietniu 2018 r. LOT uruchomił również bezpośrednie połączenie do Los Angeles. Połączenie do Miasta Aniołów jest pierwszym w historii narodowego przewoźnika rejsowym połączeniem na Zachodnie Wybrzeże USA. – Pasażerowie z regionu Europy Środkowo-Wschodniej potrzebują wygodnej oferty bezpośrednich połączeń na Zachodnie Wybrzeże USA, które staje się coraz popularniejszym kierunkiem wakacyjnych czy biznesowych podróży. LOT jest pierwszą linią w regionie, która odpowiada na ten potencjał i który sprawi, że liczba podróżujących na tej trasie na pewno znacząco wzrośnie – uważa Rafał Milczarski, prezes zarządu LOTu.



Narodowy przewoźnik nie zapomina też o rozwijaniu siatki połączeń z portów regionalnych. Dowodzi tego uruchomienie w kwietniu tego roku bezpośredniego połączenia między lotniskiem Jasionka w Rzeszowie a Newark. Tym samym po 10 latach przerwy LOT przywraca pasażerom z Podkarpacia bezpośrednią łączność z jednym z najważniejszych ośrodków Polonii amerykańskiej. Według analiz LOT, połączenie między Rzeszowem a Nowym Jorkiem ma spory potencjał. Łącznie między tymi miastami podróżuje dziś z przesiadkami ponad 35 tys. osób rocznie



Z kolei od maja polski przewoźnik rozpoczął regularne loty z Budapesztu do Nowego Jorku oraz do Chicago. Zgodnie z zapowiedziami, LOT zwiększył też częstotliwość bezpośrednich rejsów między Krakowem a Chicago. Obecnie Polskie Linie Lotnicze LOT mają w swojej ofercie 14 rejsów dalekodystansowych do Ameryki Północnej. w przyszłym roku dojdzie kolejne – Warszawa–Miami. Od 1 czerwca 2019 r. LOT będzie latał na Florydę cztery razy w tygodniu. Miami to obecnie jeden z największych rynków w USA dotychczas nieobsługiwanych przez LOT i pierwsze tak dogodne połączenie z Europy Środkowo-Wschodniej na Florydę. Połączenie to ma ogromny potencjał, gdyż obecnie między Europą Wschodnią a Florydą podróżuje prawie pół miliona pasażerów rocznie.





w 2020 roku Tokio po raz kolejny zorganizuje Letnie Igrzyska Olimpijskie.



Do Azji bliższej i dalszej



Równie ważnym rynkiem co amerykański jest dla LOT rynek azjatycki. Pierwszym krokiem w rozbudowie siatki połączeń dalekodystansowych LOT-u w kierunku wschodnim było wznowienie 10 lat temu bezpośredniego połączenia z Warszawy do Pekinu. Obecnie na tej trasie samoloty LOT latają trzy razy w tygodniu.



Cztery razy w tygodniu lata LOT do Tokio, a w przyszłym sezonie letnim, częstotliwość wzrośnie do 7 połączeń tygodniowo. Z połączenia polskiego przewoźnika do stolicy Japonii korzystają pasażerowie podróżujący z i do Paryża, Pragi, Zurychu, Tel Awiwu, Budapesztu oraz Wiednia.



– Średnie wypełnienie samolotów do i z Tokio przekracza 80 proc., co jest najlepszym dowodem na to, że połączenie LOT-u do Japonii jest potrzebne wielu pasażerom z Polski i regionu – mówi Adrian Kubicki, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT-u. Dzięki umowie code-share z japońską linią ANA pasażerowie mogą podróżować na jedynym bilecie nie tylko do Tokio, ale również do innych popularnych japońskich destynacji – Sapporo, Sendai i Fukuoka.



Równie dużym zainteresowanie co rejsy do Tokio cieszą się loty do Seulu, gdzie LOT lata pięć razy w tygodniu. Jednym z największych atutów nowego połączenia do Seulu jest maksymalnie krótki czas podróży nie tylko z Polski, ale także z innych krajów regionu. Dzięki dogodnemu rozkładowi LOT umożliwia podróż z takich miast jak Wrocław, Sztokholm czy Kopenhaga z jedną, krótką i komfortową przesiadką w Warszawie. Na przykład czas przesiadki z Wilna, Pragi czy Budapesztu wynosi zaledwie 40–50 min. Pozwala to zaoszczędzić nawet kilka godzin względem połączeń, które dziś oferują inni europejscy przewoźnicy.



Ostatnim uruchomionym przez LOT azjatyckim kierunkiem długodystansowym jest połączenie między Warszawą a Singapurem. Pierwszy rozkładowy rejs na tej trasie odbył się w maju tego roku. Warto wspomnieć, że LOT jest pierwszym przewoźnikiem z Europy Środkowo-Wschodniej, który łączy tak wiele europejskich miast z Singapurem. Miasto Lwa to nie tylko centrum biznesowe Azji, ale również brama do dalszych połączeń w regionie: do Indonezji, Tajlandii, Kambodży, Malezji i Australii.



Advertisement



Jeżeli chodzi o kierunek wschodni, to LOT oferuje też połączenie średniodystansowe ze stolicą Kazachstanu, Astaną. Bezpośrednie rejsy Warszawa–Astana polski przewoźnik uruchomił w ubiegłym roku tuż przed inauguracją Międzynarodowej Wystawy EXPO 2017. Rozkład został przemyślany tak, by zapewnić wygodną podróż nie tylko pasażerom podróżującym między Polską a Kazachstanem, ale również między Kazachstanem a innymi krajami Europy i Ameryki Północnej.



Najkrótszy czas przesiadek już od 35 minut przez hub w Warszawie zapewnia pasażerom najlepszą ofertę podróży do Brukseli, Budapesztu, Bukaresztu, Hamburga, Mediolanu, Monachium, Pragi, Rygi, Sztokholmu czy Wilna. Z drugiej strony również Kazachstan stał się bardziej dostępny dla mieszkańców 90 miast w Europie i Ameryce Północnej, do których lata LOT.





Seul jest stolicą i największym miastem Korei Południowej. Jego oficjalna nazwa to Seul Special Metropolitan City.



Dreamlinery zapewniają komfort podróży



Rozwijanie siatki połączeń dalekodystansowych nie byłoby możliwe bez posiadania odpowiedniej floty, która zapewni pasażerom bezpieczeństwo i komfort podróży. Polski przewoźnik wszystkie rejsy dalekiego zasięgu wykonuje cenionymi przez pasażerów Boeingami 787 Dreamliner, które dzięki najnowocześniejszej technologii gwarantują podróżującym między innymi więcej przestrzeni, bardziej przyjazne ciśnienie i wilgotność powietrza na pokładzie. To wszystko pomaga zredukować efekt zmęczenia pojawiający się przy zmianie stref czasowych – tzw. „jet lagu”. LOT oferuje na pokładzie Dreamlinerów trzy unikatowe klasy podróży – LOT Business Class, LOT Premium Economy Class i LOT Economy Class. w oddzielnej kabinie przeznaczonej dla pasażerów klasy biznes, znajduje się osiemnaście foteli rozkładanych do pełnej pozycji leżącej, które zapewniają odpoczynek niczym w wygodnym łóżku. Dla pasażerów ceniących wygodę i jednocześnie dbających o maksymalną ekonomiczną efektywność swoich przelotów, LOT przygotował specjalną klasę podróży – LOT Premium Class. Dreamliner gwarantuje komfortową podróż również pasażerom podróżującym w klasie LOT Economy. Każdy nowocześnie zaprojektowany fotel jest wyposażony w regulowane zagłówki oraz podnóżki. Pasażerowie mają również do dyspozycji duży ekran z indywidualnym systemem rozrywki z pilotem i gniazdem USB.



/ar/



artykuł sponsorowany