fot. mat. pras./d

E-bus Rafako gotowy do prób

MOTORYZACJA \ Kolejny polski producent elektrycznych autobusów

numer 2307 - 18.04.2019Gospodarka

Spółka Rafako zaprezentowała zbudowany przez siebie autobus zeroemisyjny z baterią w podwoziu. Firma na przełomie tego i przyszłego roku zamierza przeprowadzić testy pojazdu, a w 2020 r. wprowadzi go na rynek. Rafako przekonuje, że jego niewielki autobus elektryczny może mieć liczne zastosowania.

Pokazany na targach Silesia Komunikacja w Sosnowcu pojazd Rafako E-Bus ma blisko 8,5 m długości, 2,4 m szerokości i 3,2 m wysokości. Autobus ma powstawać w dwóch technologiach bateryjnych. Baterie litowo-tytanowe (LTO), które nadają się do szybkich i częstych ładowań prądem o dużej mocy, mają umożliwiać ładowanie w 15 minut do 90 proc. pojemności. Z kolei baterie litowo-jonowe (NMC) służą do wolniejszego ładowania.

Synchroniczny, wielofazowy silnik centralny z magnesami trwałymi ma zapewniać wysoką sprawność, a lekka konstrukcja zwiększy zasięg pojazdu. Elektryczny autobus Rafako na powstawać w trzech wariantach: miejskim, podmiejskim i szkolnym. Liczba miejsc, zależnie od konfiguracji, ma wynosić do 20 siedzących i do 40 stojących, z zapewnieniem miejsc dla niepełnosprawnych



zawartość zablokowana

Autor: Jan Kamieniecki


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się