​Niewykorzystane środki pre-paid powinny być zwracane

numer 2555 - 12.02.2020Gospodarka

SPÓR Telekomy działające w Polsce powinny zwracać klientom pozostające na koncie na kartę środki, gdy minie jego ważność – taki wniosek płynie z decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o nałożeniu kary ponad 20 mln zł na Polkomtel. W wielu europejskich krajach zwrot niewykorzystanych pieniędzy jest normą.

Decyzja UOKiK jest efektem blisko czteroletniego postępowania przeciwko czterem największym operatorom działającym w kraju. Powszechną praktyką Orange Polska, P4, Polkomtela oraz T-Mobile Polska jest zatrzymywanie niewykorzystanych środków klientów w przypadku braku kolejnego doładowania telefonu na kartę. Takie działania wzbudzały wiele wątpliwości konsumentów, dlatego przyjrzał się im polski urząd antymonopolowy.

Właśnie zakończyło się pierwsze postępowanie. – Uznałem, że Polkomtel naruszył zbiorowe interesy konsumentów, dlatego nałożyłem na przedsiębiorstwo karę ponad 20 mln zł. Liczyliśmy, że operator wystąpi z propozycją wydania decyzji zobowiązującej, ale pomimo długiego czasu trwania postępowania tak się nie stało. Co więcej, praktyka ta nadal trwa – powiedział prezes UOKiK Tomasz Chróstny



zawartość zablokowana

Autor: p.woz.


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się





reklama

















#DziękujeMyZaOdwagę