Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Złóż wniosek w PKO Banku Polskim

Dodano: 04/08/2017 - numer 1792 - 04.08.2017
Ostatni dzień sierpnia to koniec wakacji, ale też ostateczny termin, w którym musimy złożyć nowy wniosek w sprawie ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego Rodzina 500+, aby zachować miesięczną ciągłość jego otrzymywania.
PKO Bank Polski umożliwia klientom, którzy mają dostęp do iPKO i Inteligo, składanie wniosku przez te platformy w zakładce e-urząd. Wniosek na nowy okres świadczeniowy (1 października 2017 r.–30 września 2018 r.) jest  dostępny w serwisie internetowym Banku już od 1 sierpnia br. Osoby posiadające dowolne konto osobiste PKO z dostępem do bankowości internetowej mogą złożyć wniosek w programie Rodzina 500+ online, bez konieczności wizyty np. w gminie.
Jak złożyć wniosek Rodzina 500+ w iPKO i Inteligo
Posiadacz konta w PKO, chcąc złożyć wniosek o świadczenie 500+ za pośrednictwem banku, znajdzie formularz po zalogowaniu do serwisu iPKO lub Inteligo. Część pól po otwarciu formularza wniosku zostanie wypełniona automatycznie, zgodnie z danymi posiadacza konta, np. numer PESEL, imię i nazwisko. Wnioskujący w trakcie wypełniania formularza na stronie serwisu będzie wspierany przez system podpowiedzi. Do wniosku będzie można dołączyć dokumenty, np. oświadczenia w formacie pdf, jpg lub png.
Dane z wypełnionego wniosku zostaną przesłane do systemu administracji publicznej emp@tia. Po zweryfikowaniu poprawnego przekazania danych Bank usuwa je ze swoich systemów. Zapisana zostanie tylko informacja o fakcie i czasie złożenia wniosku przez klienta. Bezpośrednio po wypełnieniu i wysłaniu wniosku klient będzie miał możliwość wydrukowania lub zapisania w swoim komputerze wypełnionego dokumentu.
Ważne, aby wniosek wypełnić uważnie, Bank bowiem nie dokonuje weryfikacji poprawności treści wniosku ani prawidłowości i kompletności załączników. Weryfikacją, przetwarzaniem danych i wypłatą świadczeń zajmuje się właściwy organ administracji, wskazany przez wnioskującego. Bank nie przyjmuje wniosków w oddziałach ani w agencjach w postaci papierowej. Za pośrednictwem PKO Banku Polskiego możliwe jest złożenie wniosku wyłącznie przez serwis transakcyjny.
Korzystajmy z e-administracji 
Dane z tego roku pokazują, że coraz chętniej korzystamy z e-administracji. Dlaczego? Ponieważ jest to duże udogodnienie i zajmuje mniej czasu niż wizyta w oddziale banku bądź w urzędzie.
– Do tej pory wnioski o 500+ złożyło w naszych serwisach aż 180 tys. klientów, a spodziewamy się jeszcze większego zainteresowania. Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że większość osób wypełniających wnioski przez bankowość elektroniczną wybiera właśnie nas. Użytkownicy iPKO i Inteligo są zresztą już przyzwyczajeni do korzystania z e-urzędu – mają do dyspozycji nie tylko wnioski o 500+, ale również zakładanie Profili Zaufanych, dostęp do PUE ZUS czy ułatwione rozliczanie podatków dzięki wnioskom PIT-WZ – mówi Michał Macierzyński, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.
Ułatwieniem dla osób, które już wypełniały wniosek o świadczenie 500+ przez iPKO i Inteligo, jest to, że nie będą one musiały wpisywać wszystkich danych, ponieważ są one ściągane z bazy danych klienta (imię, nazwisko, pesel, adres mejlowy, nr telefonu, adres zameldowania oraz rachunki dla wybranego konta).
Dodatkowo nastąpiła zmiana z możliwością złożenia wniosków na dwa okresy świadczeniowe. Osoby, którym urodziło się dziecko w tym roku, a nie zdążyły jeszcze złożyć oświadczenia, będą mogły to zrobić w okresie od 1 sierpnia 2017 r. do 30 września 2017 r. Kolejny okres zasiłkowy to standardowy czas, w którym można wypełniać wniosek (od 1 października 2017 do 30 września 2018 r.).
Pamiętajmy o zmianach
W tym roku są pewne zmiany we wnioskach o świadczenie 500+. Załączniki dołączamy w dwóch wypadkach:
– w rodzinie osoby składającej wniosek są pobierane dochody opodatkowane w formie ryczałtu bądź karty podatkowej,
– pobierane są alimenty na dziecko, na które składany jest wniosek (trzeba będzie dołączyć kopie dokumentów potwierdzających pobieranie tych świadczeń oraz ich wysokość).
Przed przystąpieniem do wypełnienia wniosku należy przygotować wszystkie wymagane dokumenty w wersji elektronicznej: zaświadczenia potwierdzające dochody rodziny lub sytuację formalno-prawną rodziny. Rodzaje tych dokumentów są uzależnione od indywidualnej sytuacji wnioskującego. Należy też sprawdzić, jaki urząd w gminie, na terenie której zamieszkujemy, będzie rozpatrywał nasz wniosek, a także przygotować dane osobowe wszystkich członków rodziny, w tym dzieci (m.in. imię, nazwisko, PESEL, stan cywilny, nazwę urzędu skarbowego, w którym rozlicza się dana osoba).
500+ w PKO BP
Wraz ze startem programu Rodzina 500+ PKO Bank Polski wprowadził nową lokatę długoterminowego oszczędzania „Kapitał dla Dziecka”, na którą można maksymalnie przez 15 lat odkładać kwoty od 100 zł do 500 zł miesięcznie. Za regularne oszczędzanie posiadacz lokaty otrzymuje co pół roku premię odsetkową, która powiększa o 0,20 proc. podstawowe oprocentowanie lokaty (stawka WIBOR 3M). Odsetki dopisywane są do kwoty lokaty co 6 miesięcy. Wpłaty „Kapitał dla Dziecka” mogą być dokonywane wyłącznie z konta osobistego w PKO Banku Polskim. Najprostszym sposobem jest wykorzystanie bezpłatnych zleceń stałych, które czynią oszczędzanie nieodczuwalnym – comiesięczne zasilenie lokaty następuje automatycznie z ROR we wskazanym przez klienta dniu.
Osobom uprawnionym do świadczeń w ramach programu Rodzina 500+ i nieposiadającym konta osobistego w PKO Banku Polskim Bank oferuje na preferencyjnych warunkach PKO Konto za Zero. Jeśli będą trafiały na nie środki ze świadczenia, klient nie poniesie opłaty za prowadzenie rachunku. Korzystanie z karty debetowej do konta też jest bezpłatne, jeśli jej posiadacz miesięcznie zapłaci nią za zakupy minimum 200 zł.
Bank będzie informował klientów o możliwości złożenia wniosku Rodzina 500+ za pośrednictwem elektronicznych kanałów, np. w formie mejlingu lub wiadomości w serwisie internetowym iPKO/Inteligo. Należy jednak pamiętać, że korespondencja będzie przesyłana ze znanych klientom adresów mejlowych Banku. Zawsze trzeba sprawdzić, kto jest nadawcą wiadomości. Po otrzymaniu podejrzanej korespondencji lub mejlingu w sprawie udostępnienia wniosku Rodzina 500+ od innego nadawcy lub prośby o podanie danych do logowania i haseł jednorazowych w tej sprawie należy zgłosić ten fakt niezwłocznie na infolinię Banku.

PKO Konto za Zero dla Rodziny 500+ to:

PKO Konto za Zero dla Rodziny 500+ to:
0 zł za wypłaty z ponad 3 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego
Dostęp do nowoczesnego serwisu bankowości internetowej iPKO
Dostęp do aplikacji mobilnej IKO
Możliwość otwarcia konta wspólnego
Debet na PKO Koncie za Zero do 1000 zł bez odsetek przez 30 dni, opłata 5 zł tylko za miesiąc, w którym skorzystasz z limitu
 Usługa Autooszczędzanie
 Konto dostępne dla osób od 18. roku życia
     

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze