Motoryzacja

Mały smok

numer 2271 - 07.03.2019
Ateca to pierwszy w rodzinie nowej, należącej do Seata marki Cupra sportowy SUV. Korzystając ze znanego już na polskim rynku SUV-a Ateca, inżynierowie z Cupry stworzyli uniwersalny rodzinny samochód.

Żadnych kompromisów

numer 2277 - 14.03.2019
Przyznają Państwo, że auto, którego ceny rozpoczynają się od ćwierć miliona złotych, musi już na początku testu budzić emocje. A do tego mieliśmy do czynienia z najbogatszą (za chwilę ma się to zmienić, ale o tym potem) wersją tego pojazdu. Jakiego? Volkswagena touarega. Ten SUV niemieckiej marki to technologiczne cacko. Z zewnątrz touareg budzi zaufanie.

Okazja bez cztery na cztery

numer 2283 - 21.03.2019
Dacia Duster to znany już od kilku lat SUV rumuńskiej firmy Dacia spokrewnionej blisko z Renault. Dwa lata temu zaprezentowano kolejną generację tego auta. Duster w nowej szacie urósł i zmężniał. SUV wygląda bardzo poważnie, szkoda tylko, że w testowanej, najsilniejszej wersji z benzynowym silnikiem o mocy 150 KM nie ma niestety wersji z napędem na cztery koła.

Tą moc dobrze słychać

numer 2289 - 28.03.2019
Dwa lata temu Nissan Qashqai przeszedł lifting wyglądu zewnętrznego, w zeszłym roku odświeżono gamę silników. Wprowadzono dwie nowe benzynowe jednostki, obie o pojemności 1,4 ccm i mocy odpowiednio: 140 i 160 koni mechanicznych. Testowaliśmy tę mocniejszą wersję, wyposażoną w automatyczną skrzynię biegów DCT.

Cenna drapieżność

numer 2295 - 04.04.2019
Fabia III, czyli miejski model Skody, jest w salonach już od czterech lat. Nic więc dziwnego, że w zeszłym roku firma zdecydowała się na odświeżenie modelu. Auto po liftingu zdecydowanie dogoniło obecne trendy modowe zarówno jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, jak i wewnętrzny.

Jakość za wszelką cenę?

numer 2301 - 11.04.2019
Testowaliśmy już różne wersje benzynowe koreańskiego mini-SUV-a. Dzisiaj czas na wersję wysokoprężną. 136 koni, napęd na cztery koła i automatyczna skrzynia biegów to bardzo atrakcyjne i trafne zestawienie. Szkoda, że za tak olbrzymie pieniądze. Około 130 tys. zł za niewielki w sumie samochód to jednak może być dosyć poważna kwota. Nawet jeśli samochodem tym jeździ się tak dobrze jak koną.

Wygodnie i ekologicznie

numer 2306 - 17.04.2019
Przed ponad trzema laty Hyundai zaprezentował nową generację swojego popularnego kompaktowego SUV-a – Tucsona. Po ubiegłorocznym liftingu tego modelu wprowadzono na rynek również nowe silniki. Testowaliśmy najmocniejszą wysokoprężną wersję o mocy 185 KM z dodatkowym elektrycznym ogniwem zapewniającym hybrydową pracę napędu. Są to dwa wzajemnie ładujące się silniki.

W drogę w komforcie

numer 2312 - 25.04.2019
Auto kombi klasy średniej – marki Opel Insignia – ukryte pod nazwą Sports Tourer to pojemny szybki samochód o bardzo uniwersalnych możliwościach. W wersji exclusive wyposażony we wszystko, co potrzebne do sprawnego odbycia nawet najdłuższej podróży.

Przyjaciel szos

numer 2317 - 02.05.2019
Leon, produkowany od 2012 r. kompaktowy model Seata, przeszedł rok temu skromny lifting, wyposażono go również w nowe silniki. Testowaliśmy najbardziej dynamiczną benzynowa wersję – turbodoładowany dwulitrowy silnik o mocy 190 koni mechanicznych.

Mniejsze jest lepsze

numer 2322 - 09.05.2019
Nowa generacja Peugeota klasy średniej weszła na polski rynek w zeszłym roku. W stosunku do poprzedniej generacji wymiary i – co za tym idzie – masa auta się zmniejszyły, ale nie znaczy to absolutnie, że pasażerowie lub ich bagaże mają mniej miejsca.