Motoryzacja

Spakujcie wszystko

numer 2369 - 04.07.2019
Peugeot w zeszłym roku przedstawił zmodernizowaną wersję swojego modelu kombivana Partner. Teraz w odmianie osobowej nazywa się on Rifter i w wersji long może przewieźć wygodnie do siedmiu osób. Testowaliśmy model z najmocniejszym wysokoprężnym silnikiem o mocy 130 koni mechanicznych i manualną skrzynią biegów.

Ekologicznie, historycznie i perspektywicznie

numer 2375 - 11.07.2019
Była kwatera główna Adolfa Hitlera na Mazurach od lat intryguje turystów. Od dwóch lat za ich przyciąganie odpowiadają Lasy Państwowe, a pod ich kierownictwem obiekt staje się z dnia na dzień coraz bardziej atrakcyjny. I ekologiczny, o co dba m.in. elektryczny nissan służący w tym miejscu.


Dostojny i dynamiczny

numer 2381 - 18.07.2019
Renault Talisman to limuzyna klasy średniej. Jej sylwetka jest moim zdaniem jedną z najbardziej konserwatywnych na rynku. Dla ludzi szukających w autach designerskiego szaleństwa to może wada, ale większości potencjalnych nabywców proporcjonalne kształty auta powinny się podobać. Trzeba przyznać, że jego muskularna sylwetka zdążyła się już nieco opatrzeć.

Szybki połykacz kilometrów

numer 2387 - 25.07.2019
Decydując się na test najmocniejszej, aż 272-konnej wersji limuzyny Škody, chciałem sprawdzić, czy możliwy jest tego typu autem (5,5 sekundy do setki i maksymalnie 250 km/h) wakacyjny daleki wyjazd – relaksacyjny i bez wypalania setek litrów benzyny, a w takim samym stopniu zawartości portfela.

Mały, ale nadrabia wyglądem

numer 2393 - 01.08.2019
Volkswagen T-Cross to mały crossover niemieckiej firmy zbudowany na płycie podłogowej miejskiego Polo. Jednak jest od tego auta zdecydowanie bardziej pojemny. Ma od niego o kilka centymetrów więcej wszerz i wzdłuż oraz pod względem wysokości, co bardzo łatwo można odczuć, siedząc w tym aucie.

Przeprowadzkowóz

numer 2399 - 08.08.2019
Nowa, trzecia już generacja Tourana oferowana jest od czterech lat. Mimo dość długiego przebywania na rynku samochód ten w kategorii dużych aut rodzinnych cieszy się sporą popularnością. Oferuje przestronne wnętrze, które można w dowolny sposób modyfikować, oraz olbrzymi bagażnik, który pomieści wiele waliz i toreb.

Automat do poprawy

numer 2412 - 22.08.2019
Hyundai Elantra to w skali światowej najchętniej wybierany model tej marki. Dynamika efektownej sportowej sylwetki została pogłębiona przez wprowadzone ostatnio zmiany, które objęły pas przedni, reflektory i nadkola. Samochód jest ładny i symetryczny. W środku auta wszystko jest uporządkowane, eleganckie i ma swoje miejsce.

Automat nie popłaca

numer 2418 - 29.08.2019
Testowaliśmy najsłabszą i najtańszą wersję silnikową superhitu skody, czyli octavii. Auto obok znanych już zalet ponadprzeciętnej pojemności bagażnika i od niedawna bardzo pojemnej kabiny zapewniającej wygodną podróż czterem pasażerom wyposażona była w oszczędny i cichy silnik o mocy 115 KM.

Mocny nie tylko z wyglądu

numer 2424 - 05.09.2019
Koreańczycy z południa, zainspirowani sukcesem Hyundaia i30 w sportowej wersji N, postanowili uczynić serię N bardziej dostępną dla przeciętnych użytkowników samochodów. I30 w serii N to piekielnie szybkie 275-konne sportowe auto o równie sportowym wyglądzie.

Słuszna linia

numer 2430 - 12.09.2019
Lata lecą i ani żeśmy się obejrzeli, a od premiery Hyundaia i30 minęło już 36 miesięcy. Koreańska firma stara się utrzymać swój kompakt na topie, choćby przez wprowadzanie nowych wersji wyposażeniowych, nieco usportowionych. Taką próbą jest wprowadzenie w tym roku i30 w wersji N Line. Ten hatchback ma zmieniony przedni pas, a także usportowione wnętrze i trochę przeprojektowane zawieszenie.