Motoryzacja

Nowy i stylowy

numer 2050 - 14.06.2018
Francuska firma rządowa PSA zrobiła pierwszy krok w nierozpoznaną jak dotąd przez siebie krainę SUV-ów. Ich model Peugeot 5008 różni się diametralnie od poprzedniej generacji tego modelu, która należała jednak do rodziny vanów. Ten, mimo braku nawet w opcji dołączenia napędu 4 x 4, jest zdecydowanie SUV‑em.

Ze sportowym zacięciem

numer 2056 - 21.06.2018
Miejskie auto Seata – Ibiza – przeszło kolejną metamorfozę. Kilka miesięcy temu testowaliśmy turbodoładowaną wersję z 95-konnym silnikiem, dziś testujemy najmocniejszą (i najdroższą) turbodoładowaną benzynową wersję 150-konną. Przypomnijmy tylko, że auto po zmianach na zewnątrz zyskało nowe oblicze.

Muskularny i skromny

numer 2062 - 28.06.2018
Niedawno testowaliśmy benzynową wersję nowej generacji Dacii Duster – znanego już od kilku lat ­SUV-a rumuńskiej firmy spokrewnionej blisko z francuskim Renault. Dzisiaj przyszedł czas na test wersji z wysokoprężnym silnikiem i napędem na cztery koła.

Czekamy na mocniejsze wersje

numer 2068 - 05.07.2018
Opel Grandland to efekt współpracy Opla i Peugeota, czyli inaczej mówiąc: przejęcia Opla z rąk amerykańskiego koncernu General Motors przez francuski koncern PSA (właściciela marek Peugeot i Citroën). Nowy mini-SUV Opla to technologiczny, ale nie stylistyczny bliźniak Peugeota 3008. Ma podobne jednostki napędowe, podobną ilość miejsca w środku i kompletnie odmienny wygląd.

Do tańca i do różańca

numer 2074 - 12.07.2018
Przeszło rok temu testowaliśmy nowy SUV Peugeota – 3008 z benzynowym silnikiem o mocy 130 KM. Pisaliśmy wówczas, że „130 koni to niby dużo, ale wyciśnięte z tylko nieco ponad litra pojemności silnika nie dają zadowalającego efektu. Auto nie jest dynamiczne i dopiero dokręcenie wysokich obrotów daje poczucie szybkiej jazdy”.

Sportowa dusza, cywilny strój

numer 2086 - 26.07.2018
Benzynowy sportowy golf, czyli GTi. Samochód to szybki, zwrotny i znakomicie wyposażony. Siódma generacja tego auta jest już tradycyjnie lepsza od poprzedniej. Na zewnątrz o jego charakterze i rodzaju przypomina kolorowa listwa poprowadzona przez atrapę chłodnicy i skromny napis „GTi”. Pojazd jest wyposażony w specjalne, odpowiednio agresywne alufelgi.

Wady i zalety wciskania w fotel

numer 2092 - 02.08.2018
Obecna już od wielu lat na polskim rynku obecna generacja Clio wciąż jest moim skromnym zdaniem najładniejszym modelem tej marki. Zgrabna sylwetka, znakomite proporcje, drapieżne linie. Takie auto tygrys czający się do skoku. W testowej wersji mieliśmy do czynienia z tygrysim napędem również wewnątrz. Może nawet aż za bardzo

Zaskakująca dynamika

numer 2098 - 09.08.2018
Jeszcze zimą testowaliśmy 177-konną wersję nowego małego ­SUV-a Hyundai Kona z napędem na cztery koła. Dzisiaj coś bardziej na lato. Wersja nie tak mocna, bo 120-konna, bez tylnego napędu, ale za to o mniej więcej 15 tys. zł tańsza od tej mocniejszej. A wcale nie dużo gorsza. Ale od początku.

Zmiany wyszły na dobre

numer 2103 - 16.08.2018
Nissan qashqai przeszedł w ubiegłym roku poważny lifting, po którym model ten zyskał na wyglądzie. Zmiany przeprowadzone w środku zlikwidowały wreszcie straszące swoim tymczasowym wyglądem srebrne plastiki i dodały autu jakości.

Moc ta sama, a odczucia inne

numer 2109 - 23.08.2018
W marcu publikowaliśmy test skody karoq – pierwszego kompaktowego SUV-a czesko-niemieckiej marki z benzynowym silnikiem o mocy 150 KM. Dzisiaj czas na test tego dobrze zapowiadającego się auta z napędem wysokoprężnym o takiej samej mocy.