Motoryzacja

Matura już za nim

numer 2021 - 10.05.2018
Testowaliśmy dużego SUV-a skody rok temu. Pisaliśmy wówczas o paru chorobach wieku dziecięcego, jakie wówczas trawiły to auto. Okazało się, że przez rok udało się sporo zrobić. Wspominaliśmy wówczas np. o nie do końca udanym urządzeniu, mającym służyć do miękkiego zamykania drzwi. Mimo że samochód miał przejechane kilka tysięcy kilometrów, mechanizm już zdążył się zepsuć.

Na wycieczkę ruszaj śmiało

numer 2027 - 17.05.2018
Obecna generacja Tiguana urosła w stosunku do poprzednika. Poskutkowało to zdecydowanie większą ilością miejsca zarówno w pierwszym, jak i drugim rzędzie siedzeń. W wersji Allspace jest jeszcze lepiej, bo wygodnie rozsiądzie się w nim nawet siódemka pasażerów.

Krok w dobrą stronę

numer 2033 - 24.05.2018
Nowa generacja miejskiego Volkswagena Polo w wersji highline z litrowym silnikiem o mocy 115 KM to krok w dobrą stronę. Za umiarkowane (jak na raczej drogiego volkswagena) pieniądze klient otrzyma dobrze wyposażone i dopracowane auto.

Poważny gracz

numer 2044 - 07.06.2018
Seat Arona to mały crossover hiszpańsko-niemieckiej firmy, zbudowany na płycie podłogowej miejskiej Ibizy. Jest jednak od niej bardziej pojemny. Te dodatkowe centymetry można odczuć, gdy się siedzi w aucie. Jest ono po prostu wygodne, a wysoka pozycja za kierownicą daje kierowcy doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach.

Nowy i stylowy

numer 2050 - 14.06.2018
Francuska firma rządowa PSA zrobiła pierwszy krok w nierozpoznaną jak dotąd przez siebie krainę SUV-ów. Ich model Peugeot 5008 różni się diametralnie od poprzedniej generacji tego modelu, która należała jednak do rodziny vanów. Ten, mimo braku nawet w opcji dołączenia napędu 4 x 4, jest zdecydowanie SUV‑em.

Ze sportowym zacięciem

numer 2056 - 21.06.2018
Miejskie auto Seata – Ibiza – przeszło kolejną metamorfozę. Kilka miesięcy temu testowaliśmy turbodoładowaną wersję z 95-konnym silnikiem, dziś testujemy najmocniejszą (i najdroższą) turbodoładowaną benzynową wersję 150-konną. Przypomnijmy tylko, że auto po zmianach na zewnątrz zyskało nowe oblicze.

Muskularny i skromny

numer 2062 - 28.06.2018
Niedawno testowaliśmy benzynową wersję nowej generacji Dacii Duster – znanego już od kilku lat ­SUV-a rumuńskiej firmy spokrewnionej blisko z francuskim Renault. Dzisiaj przyszedł czas na test wersji z wysokoprężnym silnikiem i napędem na cztery koła.

Czekamy na mocniejsze wersje

numer 2068 - 05.07.2018
Opel Grandland to efekt współpracy Opla i Peugeota, czyli inaczej mówiąc: przejęcia Opla z rąk amerykańskiego koncernu General Motors przez francuski koncern PSA (właściciela marek Peugeot i Citroën). Nowy mini-SUV Opla to technologiczny, ale nie stylistyczny bliźniak Peugeota 3008. Ma podobne jednostki napędowe, podobną ilość miejsca w środku i kompletnie odmienny wygląd.

Do tańca i do różańca

numer 2074 - 12.07.2018
Przeszło rok temu testowaliśmy nowy SUV Peugeota – 3008 z benzynowym silnikiem o mocy 130 KM. Pisaliśmy wówczas, że „130 koni to niby dużo, ale wyciśnięte z tylko nieco ponad litra pojemności silnika nie dają zadowalającego efektu. Auto nie jest dynamiczne i dopiero dokręcenie wysokich obrotów daje poczucie szybkiej jazdy”.

Sportowa dusza, cywilny strój

numer 2086 - 26.07.2018
Benzynowy sportowy golf, czyli GTi. Samochód to szybki, zwrotny i znakomicie wyposażony. Siódma generacja tego auta jest już tradycyjnie lepsza od poprzedniej. Na zewnątrz o jego charakterze i rodzaju przypomina kolorowa listwa poprowadzona przez atrapę chłodnicy i skromny napis „GTi”. Pojazd jest wyposażony w specjalne, odpowiednio agresywne alufelgi.