Motoryzacja

Wady i zalety wciskania w fotel

numer 2092 - 02.08.2018
Obecna już od wielu lat na polskim rynku obecna generacja Clio wciąż jest moim skromnym zdaniem najładniejszym modelem tej marki. Zgrabna sylwetka, znakomite proporcje, drapieżne linie. Takie auto tygrys czający się do skoku. W testowej wersji mieliśmy do czynienia z tygrysim napędem również wewnątrz. Może nawet aż za bardzo

Zaskakująca dynamika

numer 2098 - 09.08.2018
Jeszcze zimą testowaliśmy 177-konną wersję nowego małego ­SUV-a Hyundai Kona z napędem na cztery koła. Dzisiaj coś bardziej na lato. Wersja nie tak mocna, bo 120-konna, bez tylnego napędu, ale za to o mniej więcej 15 tys. zł tańsza od tej mocniejszej. A wcale nie dużo gorsza. Ale od początku.

Zmiany wyszły na dobre

numer 2103 - 16.08.2018
Nissan qashqai przeszedł w ubiegłym roku poważny lifting, po którym model ten zyskał na wyglądzie. Zmiany przeprowadzone w środku zlikwidowały wreszcie straszące swoim tymczasowym wyglądem srebrne plastiki i dodały autu jakości.

Moc ta sama, a odczucia inne

numer 2109 - 23.08.2018
W marcu publikowaliśmy test skody karoq – pierwszego kompaktowego SUV-a czesko-niemieckiej marki z benzynowym silnikiem o mocy 150 KM. Dzisiaj czas na test tego dobrze zapowiadającego się auta z napędem wysokoprężnym o takiej samej mocy.

Obszerny luksus

numer 2115 - 30.08.2018
Testowaliśmy już wersję najnowszej generacji siedmiomiejscowego Tiguana z wysokoprężnym silnikiem o mocy 150 KM. Narzekaliśmy nieco wówczas na niezbyt imponującą dynamikę, ale chwaliliśmy umiarkowane spalanie ropy. Czas na topową wysokoprężną wersję o mocy 240 KM i z imponującym momentem obrotowym – 500 Nm.Tym razem nie można narzekać na dynamikę samochodu.

Bycie fit to nie wszystko

numer 2121 - 06.09.2018
Testowaliśmy już kompaktowego hyundaia i30 w wersjach hatchback i wagon. Dzisiaj przyszedł czas na test wersji fastback, czyli hatchback z przedłużonym tyłem.

Wejście smoka

numer 2127 - 13.09.2018
Volkswagen z przytupem wkroczył na nieznany dotąd tej firmie rynek miejskich crossoverów. Zaprezentowany w ubiegłym roku T-Roc zajął w tym wymagającym konkurencyjnym towarzystwie niezłą pozycję, choć do ideału jeszcze mu daleko. Testowaliśmy najmocniejszą benzynową wersję tego auta o mocy 190 KM z napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów DSG.

Pożegnanie z sympatycznym czołgiem

numer 2133 - 20.09.2018
Trudno się poprawia dobry produkt. Takim niewątpliwie był crossover Citroëna, czyli Cactus. Wprowadzony na rynek przed czterema laty przeszedł w tym roku spory lifting. ­Lifting, który moim zdaniem wprawdzie dodał autu sporo dynamiki, ale i pozbawił „kaktusowego” uroku.

Jest czym przekonywać

numer 2139 - 27.09.2018
Francuska marka – do niedawna Citroën DS, teraz już tylko DS – z przytupem wkroczyła na zarezerwowany dla ekstraklasowych graczy rynek SUV Premium. Oferowane od zeszłego roku DS7 na pewno ma w tym segmencie bardzo dużo do zaoferowania, chociaż nie brakuje tutaj rzeczy do poprawienia.

Z miłości do pleców

numer 2145 - 04.10.2018
Opel Grandland to efekt współpracy Opla i Peugeota, czyli inaczej mówiąc, przejęcia Opla przez francuski koncern PSA (właściciela marek Peugeot i Citroën). Nowy mini-SUV Opla to technologiczny bliźniak Peugeota 3008. Oferuje podobne do jednostki napędowe i podobną ilość miejsca w środku.