Polska

Miesięcznica tragedii

Numer 154 - 10.03.2012
10 marca mijają 23 miesiące od katastrofy rządowego samolotu Tu-154M z prezydentem Lechem Kaczyńskim, jego żoną Marią i 94 pasażerami na pokładzie, który 10 kwietnia 2010 r. rozbił się w Smoleńsku. – Jesteśmy bliżej prawdy, niż byliśmy jeszcze nie tak dawno temu. To pokazuje, jak wielkie znaczenie ma nasza determinacja – mówił w Warszawie 10 lutego Jarosław Kaczyński, brat śp. prezydenta RP.

Zarobki gwiazd TVP do kontroli

Numer 154 - 10.03.2012
Posłowie PiS-u wniosą interpelację w sprawie gwiazdorskich kontraktów zawieranych przez Telewizję Polską.

Krucjata różańcowa na billboardach

Numer 154 - 10.03.2012
Na ulicach największych miast w całym kraju pojawiły się wielkie plakaty z hasłem „Maryjo, Królowo Polski, ratuj nas, bo giniemy!”. To nowa akcja członków Krucjaty Różańcowej, którzy zachęcają do modlitwy o Polskę „wierną Bogu, Krzyżowi i Ewangelii”.

Tusk bojkotuje, Komorowski przyjmuje

Numer 154 - 10.03.2012
Prezydent Bronisław Komorowski przyjął wczoraj na prywatnej audiencji kandydata socjalistów na prezydenta Francji François Hollande’a. Wcześniej spotkania z nim odmówił premier Donald Tusk. Nieoficjalnie mówi się o europejskim „spisku”, mającym na celu ignorowanie socjalisty, by zwiększyć szanse Sarkozy’ego na reelekcję.

Coraz większe rozbicie w PO

Numer 154 - 10.03.2012
Przejście posła Łukasza Gibały z PO do Ruchu Palikota jest początkiem serii transferów. Za byłym liderem krakowskich struktur partii opowiedziało się już kilkudziesięciu działaczy samorządowych z Małopolski. Jeśli w ich ślady pójdą posłowie, koalicja PO-PSL straci sejmową większość.

Rosyjskie kłamstwa odtajnione

Numer 154 - 10.03.2012
10 kwietnia 2010 r. Rosjanie chcieli uniemożliwić prezydentowi Lechowi Kaczyńskiemu lądowanie w Smoleńsku – wynika z depesz ujawnionych przez portal WikiLeaks.

Igranie z bezpieczeństwem

Numer 152 - 08.03.2012
Jedną z przyczyn tragedii pod Szczekocinami mogła być awaria zwrotnicy. Usterki na feralnym odcinku zdarzały się już wcześniej. Tuż przed tragedią pod Szczekocinami doszło do dwóch awarii urządzeń kolejowych. Na posterunku w Starzynie awarii uległa zwrotnica, co uniemożliwiło przekierowanie pociągu na właściwy tor.

Tragiczny splot okoliczności

Numer 152 - 08.03.2012
Remont odcinka Psary–Kozłów, na którym miała miejsce katastrofa kolejowa, został wykonany w ekspresowym tempie. Czy pośpiech mógł mieć wpływ na to, że feralnego dnia coś nie zadziałało?

Sprawdzą prace Kombudu

Numer 153 - 09.03.2012
Nie milkną echa wczorajszej publikacji „Codziennej” na temat firmy Kombud SA, wykonującej prace na odcinku kolejowym Psary–Kozłów, na którym w sobotę doszło do katastrofy. Prokuratura bada, na ile awaria urządzeń miała wpływ na to, że doszło do tragedii.

Poszedł przestawić feralną zwrotnicę

Numer 153 - 09.03.2012
Dyżurny ruchu ze Szczekocin był pewien, że puścił pociąg prawidłowo. Dziennikarze RMF dotarli do rozmowy pomiędzy nim a dyżurną z kolejnej stacji. Nagranie zostało zabezpieczone przez prokuraturę. Z nagrania ma wynikać, że dyżurny ze Szczekocin poszedł przestawić zwrotnicę ręcznie. Chwilkę później był wywoływany drogą radiową przez swoją koleżankę, jednak się nie odezwał.

















-->