O pieniądzach, nowych technologiach i Donaldzie Trumpie na V zjeździe ANM

W ostatni weekend 19-20 listopada br. odbył się V zjazd Akademii Nowych Mediów (ANM). Przedostatnie już spotkanie w ramach projektu Fundacji Centrum im. Władysława Grabskiego tym razem zawitało do Krakowa. Zaproszeni eksperci ze świata mediów oraz praktycy przekazywali cenną wiedzę młodzieży z całej Polski.

Pierwszy panel V zjazdu ANM prowadził Krzysztof Dziki z Radia Widok i dotyczył finansowania współczesnych mediów, ich form oraz zalet i wad. Słuchacze mogli poznać rynek mediów w Polsce oraz zorientować się jak wyglądają modele funkcjonowania ich działalności. Różnice między nadawcami publicznymi, komercyjnymi czy też społecznymi, finansowanie nadawców publicznych w oparciu o abonament, formy finansowania nowych mediów, to wszystko zagadnienia omówione podczas zajęć. Nie zabrakło też elementów praktycznych związanych z obecnością na antenie. Te ostatnie szczególnie utkwiły w pamięci uczestników. Jak zauważa Jan Goleński, jeden z słuchaczy ANM:

– Warsztaty uświadomiły nam, że funkcjonowanie mediów w dużej mierze zależy od pieniędzy. Te ostatnie wcale nie tak łatwo pozyskać, a jeszcze trudniej efektywnie wykorzystać. Dowiedzieliśmy się, jak unikać pułapek z tym związanych i jak prowadzić np. internetowe media z powodzeniem, a jednocześnie własną satysfakcją.

Kolejne warsztaty to „ABC Przedsiębiorczości. Jak zarządzać pieniędzmi?”, które poprowadził dr Piotr Cymanow. Prelegent wprowadził słuchaczy w świat inwestycji oraz właściwego gospodarowania pieniędzmi. Każdy uczestnik Akademii Nowych Mediów miał okazję rozwiązać „test inwestycyjny” i poznać jaki typ przedsiębiorcy go opisuje. Wykładowca przekazał również wskazówki jak wcześnie należy zacząć myśleć o zarządzaniu swoimi funduszami, by przyniosło to pozytywne rezultaty w przyszłości. Zajęcia były bezpośrednio związane z patronatem nad projektem, który roztaczają bank Gospodarstwa Krajowego oraz Fundacja Empiria i Wiedza.

Piąty zjazd ANM to także wykład „Nowe technologie, a nowe media”, który wygłosił Grzegorz Zajączkowski, specjalista z zakresu cyfryzacji oraz ekspert od social mediów. Nie zabrakło możliwości podniesienia tzw. „miękkich umiejętności” czemu służyły warsztaty autorstwa dziennikarski i specjalistki od PR, Katarzyny Wysockiej. „Storytelling – jak budować atrakcyjną historię w mediach?” to zajęcia, którymi zakończono V zjazd Akademii.

Dzięki efektywnie i pracowicie spędzonemu weekendowi słuchacze ANM jeszcze mocniej uświadomili sobie znaczenie nowych mediów, nowinek technologicznych, możliwości IT, reklamy i promocji. Zrozumieli też znaczenie w tym wszystkim finansowania i zarządzania projektami.

Jak zauważa jeden z uczestników, Robert Zalewski: ANM udowadnia, że warto inwestować w samorozwój, poznawać ciekawych ludzi i czerpać z ich doświadczeń. To świetna forma poszerzenia swoich horyzontów i wymiany doświadczeń. Dodatkowo na szczególną uwagę zasługuje otwartość wykładowców i interakcja w relacjach z nimi.

Kolejny zjazd projektu, będzie jednocześnie jego zwieńczeniem, a odbędzie się już w grudniu, w Warszawie.

/red./