Ostatni fragment S3 w budowie

numer 2158 - 19.10.2018

Została podpisana umowa z wykonawcami na kolejny fragment drogi ekspresowej S3 o długości 31,5 km z Bolkowa do granicy w Lubawce. Jest to ostatni brakujący odcinek niemal 500-kilometrowej trasy, która w 2023 r. połączy Świnoujście z południową granicą kraju.

Droga ekspresowa S3 ciągnąca się od Świnoujścia do przejścia granicznego w Lubawce będzie się łączyła z czeską autostradą D11.

– Korytarz drogowy S3-D11 ma kluczowe znaczenie dla rozwoju ekonomicznego południowo-zachodniej Polski i północnych Czech. Stanowi najkrótsze połączenie tych regionów z zespołem portów Szczecin–Świnoujście i dalej ze Skandynawią. Będzie też kolejnym szlakiem łączącym rejon Adriatyku z północą Europy – tłumaczy minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Jak podaje wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, realizację ostatniego fragmentu S3 podzielono na dwa etapy: trasę pomiędzy węzłami Bolków i Kamienna Góra Północ za ponad 1,5 mld zł zaprojektuje i zbuduje konsorcjum firm PORR z Warszawy i PORR Bau z Wiednia, a przygraniczny odcinek S3 od węzła Kamienna Góra Północ do węzła Lubawka zrealizuje konsorcjum Mosty Łódź i Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego z Torunia za prawie 880 mln zł.

Pierwszy z odcinków ma długość ponad 16 km i będzie przebiegał przez pasmo Gór Wałbrzyskich (dwoma tunelami). Powstanie tam najdłuższy tunel drogowy w Polsce (ok. 2,3 km). Drugi tunel będzie miał długość ok. 320 m. Według planów ten fragment drogi S3 zostanie oddany kierowcom w pierwszej połowie 2023 r. Z drugiego fragmentu trasy o długości ok



zawartość zablokowana

Autor: dw


Pozostało 51% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się












#DziękujeMyZaOdwagę
reklama