Orlen jak McDrive

INNOWACJE \ Współczesny zabiegany konsument spodziewa się od sprzedawców rozwiązań, które ułatwią mu życie – wygodnych, użytecznych i oszczędzających czas. Takie oczekiwania to wyzwanie dla handlu detalicznego. Naprzeciw nim wychodzi Orlen, który właśnie uruchomił unikatową na skalę europejską stację paliw.
Orlen Drive w Michałowicach, na trasie Łódź–Wrocław, jest pierwszą stacją paliw drive-through. Do tej pory taka forma sprzedaży kojarzona była przede wszystkim z restauracjami typu fast food. Teraz wprowadza coś takiego Orlen – na jego stacji będzie można zatankować, zamówić jedzenie i zapłacić za wszystkie usługi w okienku, bez konieczności opuszczania samochodu.
– Segment detaliczny stanowi bardzo ważny obszar naszej działalności – tłumaczy powody takich działań Daniel Obajtek, prezes Orlenu. – Wsłuchujemy się w głos klientów i wprowadzamy nowoczesne rozwiązania. Sukcesywnie zwiększając wolumeny sprzedaży paliw, musimy również pamiętać o poszerzaniu oferty pozapaliwowej. Kluczem do sukcesu jest dbałość o jakość oraz nowoczesne podejście we wdrażaniu nowych produktów i usług – podkreśla Obajtek.
Badania przeprowadzone przez Kantar TNS wykazały duży potencjał rozwoju punktów drive-through w Polsce. 85 proc. badanych zadeklarowało skorzystanie z tego rozwiązania, gdyby pojawiło się w ofercie stacji paliw, a kierowcy, mając do wyboru opcję drive-through lub klasyczną formę obsługi, częściej decydowaliby się właśnie na ten pierwszy wariant.
Patrycja Klarecka, członek zarządu Orlenu, wyjaśnia, że oddanie do dyspozycji klientów pierwszej w Europie stacji typu drive-through to przykład otwartego podejścia spółki oraz reakcja na rosnące zapotrzebowanie na usługi gastronomiczne. – Jestem przekonana, że wdrażane przez nas rozwiązania spotkają się z dużym zainteresowaniem ze strony klientów. Dla kierowców duże znaczenie oprócz jakości paliw mają asortyment produktów dostępnych w sklepach na stacjach, a także usługi – dodaje Klarecka.
Na stacji w Michałowicach dostępne będą dwie linie umożliwiające obsługę bez konieczności wysiadania z pojazdu. Jedna z nich będzie stworzona wyłącznie do usług gastronomicznych. Projekt wpisuje się w proces transformacji stacji w punkty kompleksowej obsługi klientów. Orlen dysponujący siecią ok. 2800 stacji paliw planuje dalsze wdrażanie kolejnych punktów typu drive-through zarówno w lokalizacjach krajowych, jak i europejskich.
 
     

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze