Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Nęcące gratisy

Dodano: 27/10/2018 - numer 2165 - 27.10.2018
Nawet niewielki podarunek od sprzedającego zmienia nastawienie osoby kupującej – to znany mechanizm funkcjonujący w świecie biznesu. Ta zasada działa także szerzej – otrzymanie nawet niewielkiego prezentu zmienia nasz stosunek do osoby, która nam go dała. Naukowcy nie potrafią jednak odpowiedzieć na pytanie, kiedy symboliczny podarunek staje się łapówką. Badania nad tą kwestią przeprowadzili ostatnio szwajcarscy naukowcy z Uniwersytetu w Zurychu. Okazuje się, że jeśli agent ds. sprzedaży podaruje nawet niewielki upominek klientowi, to bardzo prawdopodobne, że ten dokona zakupu, by się odwdzięczyć. Prawidłowość ta zachodzi szczególnie wtedy, gdy obdarowywanym jest szef czy osoba decyzyjna. Fakt ten powoduje, że ów podarek często przyczynia się do konfliktu interesów. To znaczy zaciera
     

30%
pozostało do przeczytania: 70%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze