Przeżyć czarny piątek

HANDEL \ Międzynarodowe święto wyprzedaży

numer 2185 - 22.11.2018Gospodarka

Przed nami nie lada gratka dla wielbicieli okazji. Black Friday i Cyber Monday to dni, kiedy sklepy stacjonarne i internetowe organizują wyprzedaże. Black Friday (czarny piątek) obchodzony jest następnego dnia po Święcie Dziękczynienia. Teoretycznie dotyczy sklepów stacjonarnych, ale w praktyce biorą w nim udział również e-sklepy. Cyberponiedziałek natomiast dotyczy sklepów internetowych.



Produkty zakupione na wyprzedaży można reklamować – przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Niezależnie od tego, czy kupujemy towar w cenie promocyjnej, regularnej, u polskiego sprzedawcy czy też za granicą, na terenie całej Unii Europejskiej obowiązują jednolite przepisy konsumenckie.

„Jeżeli produkt ma wadę, zwróć się do sprzedawcy w ciągu 2 lat od dnia wydania rzeczy. Możesz żądać naprawy lub wymiany towaru, obniżenia ceny. Przedsiębiorca musi rozpatrzyć taką reklamację w ciągu 14 dni; jeśli nie dotrzyma terminu, przyjmuje się, że ją uznał. Jeśli wada jest istotna, możesz żądać nawet odstąpienia od umowy” – czytamy w komunikacie. Aby zgłosić reklamację, najlepiej mieć dowód zakupu np. paragon, potwierdzenie przelewu.

UOKiK wyjaśnia także, co należy zrobić, jeśli jesteśmy niezadowoleni z zakupów i chcemy je oddać



zawartość zablokowana

Autor: Piotr Chmielarz


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się




















-->