Polak na zakupach

numer 2187 - 24.11.2018Gospodarka

HANDEL Coraz więcej Polaków kieruje się patriotyzmem zakupowym, wybierając rodzime produkty, wynika z badań Fundacji „Teraz Polska”.

Najważniejszymi kryteriami wyboru produktów są oczywiście nadal cena i jakość. Ale jak pokazują wyniki ostatniego badania przeprowadzonego na nasze zlecenie przez firmę ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, jakość doskonale konkuruje z ceną, wybijając się nawet na pierwsze miejsce w rankingu ważności kryteriów zakupowych – mówi Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, która organizuje konkurs „Teraz Polska”. Z badania wynika, że ok. 2/3 konsumentów jest skłonnych płacić więcej za produkty wyższej jakości. – Można to rozumieć jako wzrost dojrzałości, bo żeby „jakość była w cenie”, konsument musi nauczyć się rozpoznawać, z czego w praktyce owa wyższa jakość produktu wynika – komentuje dr Jarosław Górski, ekonomista.

Badania Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego pokazują, że wysoko cenimy symboliczny przejaw patriotyzmu. Na czoło wysuwa się duma z bycia Polakiem. Przywiązanie do polskiej kultury i poznawanie historii to kolejne spośród najczęstszych wskazań osób badanych



zawartość zablokowana

Autor: Andrzej Ratajczyk


Pozostało 51% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się




















-->