fot. Tomasz Hamrat/Gazeta Polska

Kneblowanie dziennikarstwa

MEDIA \ RASP domaga się od dziennikarza TVP Info 100 tys. zł za krytykę w internecie

numer 2194 - 03.12.2018Polska

Koncern medialny Ringer Axel Springer Polska domaga się przeprosin od dziennikarza Samuela Pereiry oraz 100 tys. zł zadośćuczynienia. Powód? Kilkadziesiąt wpisów, które szef serwisu TVP.info publikował w mediach społecznościowych w okresie od 13 sierpnia 2017 r. do 4 lipca 2018 r. – Właściciel „Faktu”, Onetu i „Newsweeka” chce mi zamknąć usta i zablokować krytykę prasową – skomentował sprawę Pereira w wypowiedzi dla WirtualneMedia.pl.

Koncern Ringier Axel Springer Polska (RASP), wydawca m.in. „Faktu” i „Newsweeka” oraz właściciel portalu Onet.pl, wysłał pozew cywilny do Samuela Pereiry, szefa serwisu TVP.info. Dotyczy on krytycznych wpisów dziennikarza z Facebooka i Twittera na temat publikacji ukazujących się w tytułach i na portalach spółki. Co więcej, koncern oprócz przeprosin domaga się 100 tys. zł zadośćuczynienia.

„O co chodzi RASP-owi? Ano o to, że nie podoba im się krytykowanie linii redakcyjnej mediów należących do koncernu, dziennikarzy i publikacji tychże. Zabieg RASP odbieram jako próbę zamknięcia mi ust i zablokowania krytyki prasowej. Chcą mnie zmusić, żebym za wspomniane przez nich w piśmie wpisy publicznie przeprosił i je skasował oraz chcą mnie ukarać za tę krytykę, obciążając na 100 tys. zł” – napisał na TVP.info Samuel Pereira.

Dodał, że mógłby zrozumieć postępowanie koncernu mediowego, gdyby napisał coś nieprawdziwego na temat któregoś z mediów RASP lub któregoś z dziennikarzy



zawartość zablokowana

Autor: Jan Przemyłski


Pozostało 51% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się