Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Regionalne oferty pod mocnym szyldem

Dodano: 21/12/2018 - numer 2210 - 21.12.2018
TURYSTYKA \ Rusza projekt „Polskie Marki Turystyczne”, którego założeniem jest tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod jednym, mocnym wizerunkowo szyldem. Projekt zainicjowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki będzie realizowany z Polską Organizacją Turystyczną przy wsparciu regionalnych organizacji turystycznych.
Dotychczas głównym przedmiotem działań marketingowych w polskiej turystyce były jedynie poszczególne, certyfikowane przez Polską Organizację Turystyczną atrakcje turystyczne, lub też całe województwa. Jak się okazuje, obecnie dla turysty planującego podróż pojedynczy obiekt to za mało, by ruszyć w drogę, a województwo jest zbyt duże i zbyt zróżnicowane, by zachęcić do podróży.
Dlatego projekt „Polskie Marki Turystyczne” ma na celu wypełnienie tej luki poprzez wsparcie tworzenia tzw. regionów turystycznych, których marka ma oddziaływać na wyobraźnię turysty, a wysoka jakość świadczonych usług i spójny marketing zachęcać do podróży. – Jestem przekonany, że kompleksowa współpraca, szczególnie na poziomie lokalnym, wielu podmiotów przy tworzeniu wspólnej oferty turystycznej pod jednym, mocnym wizerunkowo szyldem przyniesie wymierne korzyści – mówił Witold Bańka, minister sportu i turystyki podczas inauguracji projektu.
Zgodnie z regulaminem projektu marka turystyczna musi bazować na istniejących produktach turystycznych opartych na aktywach historycznych, kulturowych lub przyrodniczych o istotnej wartości. Dodajmy, że tworzenie tzw. regionów turystycznych czy kompleksowych szlaków turystycznych z silną marką jest z powodzeniem stosowane w wielu krajach, m.in. w Austrii, Niemczech i Szwajcarii.
W ramach projektu będą tworzone warunki do kooperacji organizacji turystycznych, samorządów i podmiotów branży turystycznej. Wszyscy zakwalifikowani do projektu uczestnicy, w szczególności kandydaci do tytułu „Polskiej Marki Turystyki”, otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów i wizyt studyjnych.
– Dzięki projektowi będziemy dysponowali szeroka ofertą wyróżniających się pod względem atrakcyjności polskich regionów turystycznych – stwierdził Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, zaznaczając, że projekt jest również okazją dla mniej znanych polskich atrakcji turystycznych, które dzięki niemu mogą zostać wypromowane.
 
     

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze