Poczta Polska rozwija sieć placówek

numer 2225 - 11.01.2019Gospodarka

USŁUGI W ubiegłym roku Poczta Polska otworzyła 76 nowych placówek. Duża część z nich zlokalizowana jest w mniejszych miejscowościach. Zgodnie ze strategią spółka otwiera nowe oddziały oraz modernizuje dotychczasowe, aby poprawić komfort obsługi klientów. Wzrostowi liczby placówek towarzyszy cyfryzacja urzędów pocztowych.

Narodowy operator rozbudowuje swoją sieć placówek, systematycznie dodając nowe lokalizacje. Tylko w ostatnim kwartale 2018 r. uruchomił ich 15. Powstały zarówno we wsiach (np. Sokolniki-Las w woj. łódzkim, Upałty Małe w woj. warmińsko-mazurskim, Średnica-Jakubowięta w woj. podlaskim), jak i w mniejszych i większych miejscowościach (m.in. w Wolbromiu, Starachowicach, Białymstoku czy Gdańsku).

Poczta Polska dysponuje największą siecią dystrybucyjno-logistyczną w kraju, obejmującą ponad 7,5 tys. placówek. W ciągu ostatnich dwóch lat spółka, uwzględniając zapotrzebowanie klientów, otworzyła blisko 200 nowych punktów. Oprócz tego spółka modernizuje istniejące punkty, a część z nich przenosi do nowych lokalizacji. W 2018 r. przeprowadzono 293 modernizacje lub remonty.

Placówki narodowego operatora oferują szeroki wachlarz usług pocztowych, bankowych, finansowych i ubezpieczeniowych. Klienci urzędów pocztowych mogą także skorzystać z oferty prasy i książek, co ma szczególne znaczenie w miejscowościach, w których nie ma księgarń. W blisko 4 tys. placówek pocztowych można skorzystać z darmowego Wi-Fi. Ma to szczególny walor w małych miejscowościach i na wsiach, gdzie prywatny dostęp do sieci jest ograniczony ze względów technicznych lub ekonomicznych.

(p. woz.)



Autor: p. woz.