Alstom i Siemens bez zgody na fuzję

numer 2249 - 08.02.2019Gospodarka

KOLEJ Komisja Europejska zablokowała fuzję na rynku kolejowym pomiędzy francuskim Alstomem i niemieckim Siemensem. Jej zdaniem połączenie firm stworzyłoby europejskiego giganta kolejowego o przychodach ok. 15 mld euro, który zagroziłby konkurencji na rynku. Paryż i Berlin nie kryją ogromnego niezadowolenia z tej decyzji.

Obie firmy mają na tyle duży udział w europejskim rynku, że w ocenie KE fuzja mogłaby zagrozić unijnym regułom konkurencji. Swoją decyzję KE podjęła pomimo zdecydowanego lobbingu Francji i Niemiec. Krajom tym zależało na utworzeniu firmy mogącej konkurować z chińskim koncernem CRRC, który jest największym na świecie producentem kolejowym.

Minister finansów Francji Bruno Le Maire powiedział, że decyzja KE jest ekonomicznym błędem, który posłuży interesom Chin. Unijna komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager odrzuciła jednak taką argumentację, wskazując, że CRRC ponad 90 proc. swojej aktywności gospodarczej ma ulokowane w Chinach. – CRRC nigdy nie wziął udziału w przetargu dotyczącym systemów sygnalizacji w Europie – mówiła komisarz.

Jej zdaniem KE obawia się, że fuzja mogłaby doprowadzić do wyższych cen sprzętu do sygnalizacji zarówno w pociągach, jak i wzdłuż linii kolejowych



zawartość zablokowana

Autor: Paweł Woźniak


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się




-->















-->