fot. Jakub Kaczmarczyk/PAP

Czas na meble made in Poland

ROZWÓJ \ Świat musi się dowiedzieć o polskiej produkcji

numer 2278 - 15.03.2019Gospodarka

Polska jest dzisiaj jednym z największych producentów i eksporterów mebli w Europie i na świecie, ale nasi producenci sprzedają je pod obcymi markami. Nie są rozpoznawalni. Od dzisiaj znakiem polskich mebli ma być „Smart furniture. Made in Poland”.

Branża meblarska jest jedną z sił napędowych polskiej gospodarki. Polska jest 6. producentem i 3. największym eksporterem mebli na świecie. Eksport w tej branży od 2006 r. wzrósł ponaddwukrotnie z 5 mld zł do niemal 11 mld zł obecnie. – Branża na pewno ma się dobrze, potrafi produkować, ma świetną logistkę, jest elastyczna, ale ma kłopot ze sprzedażą i marketingiem – stwierdziła Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii.

Wyroby nie kojarzą się klientom z polską produkcją, bo są sprzedawane pod obcymi markami. Tylko nieliczni producenci sprzedają za granicę produkty z własnym logo. Większość dostarcza meble zagranicznym kontrahentom, którzy później sprzedają je jako własne, a klienci nie mają świadomości, że umeblowanie ich mieszkania pochodzi z Polski. Pomimo wysokiego udziału eksportu w ogólnej sprzedaży polskie firmy nie inwestują szerzej w międzynarodowy marketing, najczęściej ograniczając się do uczestnictwa w targach branżowych



zawartość zablokowana

Autor: Lucyna Piwowarska


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się





















-->