​Wiosną ruszy pogłębianie Kanału Gliwickiego

numer 2290 - 29.03.2019Gospodarka

TRANSPORT WODNY Wiosną zacznie się usuwanie przeszkadzających żegludze płycizn Kanału Gliwickiego. Powoli dobiega też końca modernizacja jego śluz. Udrożnienie kanału jest pierwszą inwestycją w przywracanie żeglowności Odrze.

Głównym utrudnieniem w żegludze, a zwłaszcza w masowym transporcie towarów, jest stan techniczny kanału. Przez lata powojennej eksploatacji śluzy uległy zużyciu, a sam kanał – zamuleniu. O ile głębokość Kanału Gliwickiego po oddaniu go do użytku pod koniec lat 30. ubiegłego wieku wynosiła ok. 3,50 m, obecnie – w zależności od miejsca – średnia głębokość to 1,80–2,20 m.

Udrożnienie kanału rozpoczęto od modernizacji czterech z sześciu śluz. Remonty dwóch już zakończono. Prace na kolejnych dwóch powinny się zakończyć w tym roku, a na dwóch kolejnych – w 2021 r. Wiosną ruszą prace pogłębiające płycizny.

Skali modernizacji przyglądał się niemiecki minister rozwoju regionalnego i transportu Saksonii-Anhalt Thomas Webel, wizytujący Kanał Gliwicki wraz z Grzegorzem Witkowskim, wiceministrem gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. – Wspólnie obserwowaliśmy, jak wyglądają rozwiązania hydrotechniczne – powiedział wiceminister Witkowski



zawartość zablokowana

Autor: Lucyna Piwowarska


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się