​Bankom rośnie konkurencja

numer 2347 - 07.06.2019Gospodarka

BADANIE Tradycyjne banki w Polsce muszą dostosowywać się do zmieniającej się rzeczywistości – ewolucji na rynku usług finansowych, a także do coraz bardziej wyedukowanych klientów. Nie wystarcza już, że zaoferują najnowocześniejsze usługi cyfrowe, bo to potrafią też małe instytucje finansowe.

W ocenie firmy doradczej KPMG banki w Polsce muszą lepiej zaspokajać rosnące potrzeby i oczekiwania klientów odnośnie do sposobu ich obsługi, bowiem w długoterminowej perspektywie wygrają na polskim rynku te instytucje, które będą w stanie lepiej usatysfakcjonować swoich klientów. Tymczasem analizy doświadczeń polskich konsumentów z markami z różnych branż wskazują, że Polacy oceniają gorzej niż w wielu innych branżach sposób, w jaki są obsługiwani przez banki.

Jest to dość zaskakujące, biorąc pod uwagę, że banki z Polski są rozpoznawane w Europie jako liderzy zaawansowanych cyfrowych rozwiązań służących do obsługi klienta. Sama cyfrowość jednak nie wystarcza do usatysfakcjonowania klientów – wiarygodność banków jest przykładowo nadwyrężana przez naliczanie dodatkowych opłat związanych z użytkowaniem konta, których wcześniej klient nie był świadomy, na co zwróciło uwagę aż 46 proc. respondentów badania



zawartość zablokowana

Autor: p. woz.


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się