Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Kawa chroni przed chorobą Alzheimera

Dodano: 01/08/2012 - Numer 273 - 01.08.2012
Wysoki poziom kofeiny we krwi osób w podeszłym wieku może wpływać na zahamowanie rozwoju choroby Alzheimera – twierdzą amerykańscy naukowcy. Ich zdaniem wypita przez osobę starszą filiżanka kawy nie tylko ożywia umysł i ciało, lecz także może chronić przed chorobą. Tadeusz Rozłucki Naukowcy z University of South Florida oraz University of Miami wyciągnęli te wnioski na podstawie kilkuletnich badań nad zdrowiem osób powyżej 65. roku życia. Okazało się, że ci z badanych, którzy mieli we krwi wysoki poziom kofeiny, nie cierpieli na chorobę Alzheimera. Badania przeprowadzono na 124 osobach w wieku od 65 do 88 lat zamieszkujących Florydę. Rezultaty badań opublikowali w czerwcowym numerze internetowego czasopisma „Journal of Alzheimer’s Disease”. – Wyniki naszych badań są naprawdę bardzo
     

31%
pozostało do przeczytania: 69%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze