Polacy chętnie kupują w internecie

numer 2374 - 10.07.2019Gospodarka

HANDEL Ponad połowa Polaków dokonuje zakupów w sieci. Kanałów online bardziej intensywnie używają większe i młodsze gospodarstwa domowe, natomiast mniejsze i starsze częściej wybierają sklepy tradycyjne – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY.

Opublikowane w lipcu badanie pokazuje, że polski konsument staje się coraz bardziej cyfrowy. Już 57 proc. Polaków dokonuje zakupów zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. A 47 proc. konsumentów wybiera wyłącznie tradycyjne punkty handlowe.

Za pośrednictwem sieci konsumenci w Polsce najczęściej kupują sprzęt elektroniczny (71 proc. wskazań). Na drugim biegunie jest branża spożywcza, gdzie tylko 10 proc. ankietowanych potwierdziło, że kupuje szeroko rozumianą żywność w intrenecie. W przypadku odzieży, obuwia i kategorii „zrób to sam” (sklepy z narzędziami i markety budowlane) korzystanie z zakupów online sięga 50 proc.

– W przypadku elektroniki użytkowej udział sprzedaży w kanale online jest już wysoki. Dalszy wzrost tej kategorii w kanałach zdalnych będzie wymagał np. wzrostu częstotliwości zakupów lub wartości koszyka



zawartość zablokowana

Autor: ar


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się