fot. mat. pras./Poczta Polska/d

Klienci nie muszą czekać na listonosza

USŁUGI \ Poczta Polska dynamicznie rozwija sieć punktów odbioru przesyłek

numer 2377 - 13.07.2019Gospodarka

Stworzona przed kilku laty wraz z siecią sklepów Żabka, stacjami PKN Orlen oraz kioskami Ruchu pocztowa sieć punktów odbioru przesyłek internetowych ma już 11,6 tys. placówek. Do końca roku Poczta Polska chce zwiększyć ich liczbę do 12,5 tys. Postawi też własne automaty do odbioru paczek.

W pierwszym półroczu Poczta Polska (PP) odnotowała 230-proc. wzrost dostaw we wspomnianej sieci punktów odbioru określanej jako click & collect. Największy przyrost zaobserwowano na stacjach PKN Orlen oraz w sklepach Żabka. Jednocześnie znacznie zwiększyła się liczba klientów przychodzących po takie przesyłki do placówek pocztowych. Obecnie trafia tam ponad połowa paczek wysyłanych w systemie click & collect. Pocztowcy cieszą się, że rośnie obrót sieci punktów odbioru, ale w przyszłym tygodniu zaprezentują pierwsze własne automaty do obsługi przesyłek, przeznaczone właśnie do obsługi zakupów w internecie. – Badania pokazują, że wraz z rozwojem e-handlu zmieniają się preferencje i przyzwyczajenia Polaków w sposobach dostawy przesyłek



zawartość zablokowana

Autor: Adam Maciejewski


Pozostało 51% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się