Nie daj się wykiwać firmom turystycznym

WAKACJE \ Nagła zmiana hotelu, brudne pokoje, inne godziny wylotu i powrotu

numer 2402 - 12.08.2019Gospodarka

W tym roku UOKiK dostał już ok. 140 skarg na biura turystyczne. Ich klienci żalą się, że nie są dotrzymywane warunki umowy, np. śpią w innym hotelu, mają brudne i zanieczyszczone pokoje. Urząd przypomina, że turyści mogą domagać się w niektórych przypadkach nawet obniżenia ceny wyjazdu o połowę.

Mimo dużej konkurencji na rynku branży turystycznej wciąż wiele firm nie utrzymuje wysokich standardów obsługi klientów. Nadal Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dostaje sygnały od turystów o rozbieżnościach między tym, co jest w kolorowych folderach, a tym, co zastają w rzeczywistości.

UOKiK ustalił, że 12 firm nieprawidłowo informowało np. o kategorii hotelu, całkowitej cenie czy dostępności wycieczki dla osób niepełnosprawnych. Biura stosowały też własne systemy oceny hoteli, np. słoneczka, kwadraty czy kolorowe gwiazdki. – Ponieważ słoneczka czy kwadraty były lepiej eksponowane na stronie niż kategoria hotelu według przepisów kraju pobytu, mogło to sugerować wyższy standard – podał UOKiK



zawartość zablokowana

Autor: Lucyna Piwowarska


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się