Cenzura w imię gender

​Wielka Brytania \ Reklamy na celowniku ASA

numer 2406 - 17.08.2019Świat

Brytyjska organizacja monitorująca reklamy Advertising Standards Authority (ASA) wprowadziła jakiś czas temu przepisy, które zabraniają pokazywania w nich stereotypów dotyczących płci. Teraz przy ich pomocy ocenzurowała dwa pierwsze spoty.

Advertising Standards Authority (ASA) to organizacja powołana przez brytyjski przemysł reklamowy do pilnowania tego, aby reklamy w brytyjskich mediach trzymały odpowiednie standardy. Zajmuje się głównie doradztwem i rozpatrywaniem skarg widzów. Pomimo swojej nieformalności ma dużą władzę nad brytyjskim rynkiem medialnym.

Pod koniec zeszłego roku ASA ogłosiła wprowadzenie nowych zasad, którymi mają się kierować brytyjscy twórcy reklam. Zabronili tworzenia reklam, które pokazują mężczyzn i kobiety oddających się czynnościom stereotypowym dla ich płci i odwołujących się do stereotypów – na przykład pokazujących, jak mężczyzna nie radzi sobie ze zmianą pieluchy. Zdaniem ASA takie reklamy są bowiem szkodliwe społecznie i mają wpływ na dysproporcję zarobków pomiędzy płciami.

Nowe zasady weszły w życie w czerwcu i już posłużyły do ocenzurowania dwóch reklam. Pierwszą z nich była reklama serka Philadelphia



zawartość zablokowana

Autor: Wiktor Młynarz


Pozostało 51% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się