​Polacy lubią oszczędzać na wydatkach

numer 2416 - 27.08.2019Gospodarka

PIENIĄDZE Ponad połowa Polaków kupuje głównie na promocjach, dwóch na pięciu nie zaparkuje, jeśli trzeba za to zapłacić, a co trzeci nie daje napiwków – to tylko niektóre wnioski z badania „Zwyczaje finansowe Polaków” przeprowadzonego przez Quality Watch dla BIG InfoMonitor.

Pomimo rosnących wynagrodzeń, dobrej sytuacji na rynku pracy i dużych transferów socjalnych nadal wiele osób musi myśleć, co zrobić, aby na wszystko wystarczyło. Wpływa to na codzienne zachowania, kształtuje nawyki zakupowe i zachowania związanie z wydawaniem pieniędzy. Nierzadko zakorzenione przez lata przyzwyczajenia biorą górę nawet wtedy, gdy na konto wpływa już znacznie więcej.

Jak wynika z badania BIG InfoMonitor, ponad połowa Polaków (52 proc.) przyznaje, że kupuje głównie na promocjach. Większość respondentów chciałaby też darmowego miejsca parkingowego dla swojego samochodu, bo aż 40 proc. badanych jeździ do chwili, aż znajdzie miejsce, gdzie można samochód postawić bez opłaty.

W zestawieniu zwyczajów i sposobów na ograniczenie wydatków, po zakupach na promocjach i parkowaniu za darmo, na trzecim miejscu znalazł się zwyczaj niedawania napiwków



zawartość zablokowana

Autor: Andrzej Ratajczyk


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się