Automat nie popłaca

MOTORYZACJA \ Skoda Octavia 1,0 TSI 115 KM Style DSG

numer 2416 - 29.08.2019Motoryzacja

Testowaliśmy najsłabszą i najtańszą wersję silnikową superhitu skody, czyli octavii. Auto obok znanych już zalet ponadprzeciętnej pojemności bagażnika i od niedawna bardzo pojemnej kabiny zapewniającej wygodną podróż czterem pasażerom wyposażona była w oszczędny i cichy silnik o mocy 115 KM. Testowany model wyposażony był również w dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów, która bardzo powiększa jego cenę i, moim zdaniem, zmniejsza przyjemności jazdy. Po prostu litrowy silniczek nie nadąża za zmianą biegów i kierujący pojazdem odczuwa każdą zmianą przełożenia jako lekkie przyhamowanie. Myślałem, że taka reakcja ze skrzynią DSG nie jest możliwa, a jednak jest. Jednak żarty na bok. Wniosek jest prosty. Lepiej zainwestować w tańszą wersję z manualem, który zapewni z pewnością o wiele fajniejsze odczucia z jazdy. A mały silnik montowany w tej octavii wcale nie jest słaby i te 115 koni jest zupełnie wystarczające do napędzania auta



zawartość zablokowana

Autor: Igor Szczęsnowicz


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się