reklama


Polacy nie są podatni na promocje

numer 2464 - 22.10.2019Gospodarka

BADANIE Polskie społeczeństwo jest odporne na promocje, zakupów dokonuje świadomie, a wydatki planuje racjonalnie. Zdecydowana większość z nas stara się pokrywać nawet znaczące sezonowe wydatki z bieżących dochodów. Co drugi rodak korzysta z promocji wyłącznie wtedy, gdy przecenionym produktem interesował się już wcześniej.

To wnioski z raportu „Polaków portfel własny”. „Każda pora roku jest wyzwaniem dla budżetów domowych” – pisze w swojej analizie Santander Consumer Bank. Wiosną budżety domowe mierzą się z wydatkami związanymi ze Świętami Wielkanocnymi, z planowanymi wakacjami, wymianą samochodu, uroczystościami rodzinnymi, takimi jak wesele czy komunia, oraz remontami mieszkań.

Większe środki wydajemy też latem – ponosimy wówczas koszty wakacji i kompletujemy wyprawki szkolne. 14 proc. rodziców oszczędza na ten cel z wyprzedzeniem przez kilka miesięcy. Co piąty Polak (21,1 proc.) deklaruje też, że z dużym wyprzedzeniem przygotowuje się do wydatków wigilijnych.

Badanie pokazuje również, że Polacy nie są podatni na chwilowe pokusy i niespodziewane okazje



zawartość zablokowana

Autor: paw


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się




reklama








#DziękujeMyZaOdwagę
reklama