​Niższe ceny zachęcają do zakupów w sieci

HANDEL \ Blisko 1/3 polskich konsumentów przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy przez internet, a 46 proc. deklaruje chęć robienia tego częściej przy niższych cenach produktów niż w sklepach stacjonarnych – wynika z badania zrealizowanego w ramach projektu Polski Monitor Opinii. Według Statista Digital Market Outlook, wartość polskiego rynku e-commerce w 2018 r. przekroczyła kwotę 40 mld zł, a prognozy na 2019 r. zakładają wzrost sprzedaży internetowej do poziomu 50 mld zł. – Rozwój nowoczesnych technologii płatniczych, innowacyjne formy płatności, rozliczeń i wysyłki będą tylko stale umacniać mocny trend wzrostowy – uważa Marcin Duma, prezes Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS). – Jak pokazują dane Głównego Urzędu Statystycznego, obecnie zaledwie kilkanaście procent
33%
pozostało do przeczytania: 67%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Interesuje Cię pakiet wielu subskrypcji? Napisz do nas redakcja@gpcodziennie.pl

W tym numerze