OLT Express pod skrzydłami PO

Dodano: 22/08/2012 - Numer 290 - 22.08.2012

AMBERGATE \ MARCIN P. POMÓGŁ PRZY EURO 2012

Powodem krachu Amber Gold były kosztowne inwestycje w OLT Express. Linie mogły powstać na polityczne zamówienie: tworzono je z rozmachem tuż przed Euro 2012 i zlikwidowano po imprezie. Władzy nie przeszkadzało, że w projekt wpompowano fortunę niewiadomego pochodzenia. Tadeusz Święchowicz Ponieważ inwestycje drogowe i kolejowe przed Euro 2012 wlokły się niemiłosiernie, jedyną szansą usprawnienia połączeń krajowych były przewozy lotnicze. Urząd Lotnictwa Cywilnego szacował, że w czasie imprezy liczba odprawianych pasażerów wzrośnie o 500–700 tys. Połowa kibiców miała przylecieć do Polski właśnie samolotami. Dlatego porty lotnicze stawały się największą nadzieją rządu i samorządów. Gruntownie zmodernizowano dziewięć lotnisk. Władze nie mogły jednak liczyć na LOT, który był w fatalnej
     

16%
pozostało do przeczytania: 84%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze