Mordercza bitwa o internetowy handel

​BLACK WEEK \ Chiński Alibaba ma ambicję podbić polski e-commerce

Już 62 proc. Polaków korzysta z zakupów w internecie. Nic więc dziwnego, że tam przenosi się handel, a firmy ostro konkurują między sobą zwłaszcza teraz, w okresie przedświątecznym, gdy nadchodzi szaleństwo zakupów i wyprzedażowy Black Week, który właśnie trwa. Do 2022 r. wartość rynku e-commerce w Polsce ma się zwiększyć aż o 6 mld dol., obecnie jest szacowana na 36–40 mld zł. Podobnie jest na świecie – według analityków Planet Retail w 2022 r. Walmart nie będzie już największym detalistą, bo wyprzedzi go chiński Alibaba, czyli największy globalny gracz sektora e-commerce, którego roczne obroty mają wzrosnąć w ciągu najbliższych pięciu lat z 342 do niemal 700 mld dol. Dla porównania – w tym samym okresie sprzedaż Allegro ma się zwiększyć z 15 do 23 mld euro. – Chińczycy to potęga w 
33%
pozostało do przeczytania: 67%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Interesuje Cię pakiet wielu subskrypcji? Napisz do nas redakcja@gpcodziennie.pl

W tym numerze