​Walczą z Trumpem poprzez media lokalne

numer 2497 - 02.12.2019Świat

WASZYNGTON Demokraci od początku oskarżają prezydenta USA Donalda Trumpa o niewłaściwe wykorzystywanie internetu w walce politycznej. Tym razem dali się przyłapać na tym samym.

To, że amerykańskie mainstreamowe media sympatyzują z lewicą, nie jest już dla nikogo tajemnicą. Sztab wyborczy Trumpa i sami Republikanie postanowili przed wyznaczonymi na 2020 r. wyborami prezydenckimi w USA walczyć z tym zjawiskiem, inwestując ogromne kwoty w reklamy w internecie, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych.

Nie spodobało się to lewicowej dziennikarce i doradcy politycznemu Tarze McGowan. Na początku listopada br. ogłosiła, że jej organizacja ACRONYM będzie walczyła z wpływami prawicy w internecie. Mieli w tym celu posłużyć się relatywnie dużym budżetem – 75 mln dol.

Po tej zapowiedzi ACRONYM na jakiś czas znikł z radarów. Dopiero dziennikarze Bloomberga odkryli, na czym ma polegać ich strategia. Okazuje się, że zamierzają wydać te pieniądze, aby prowadzić kampanię w sześciu tzw. swing states, czyli stanach bez trwałych sympatii politycznych, które mogą równie prawdopodobnie poprzeć kandydatów obu partii.

Problemem jest jednak to, w jaki sposób to robią. Otóż ACRONYM założył grupę medialną Courier Newsroom



zawartość zablokowana

Autor: Wiktor Młynarz


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się




reklama









#DziękujeMyZaOdwagę
reklama