​Warto kupować polskie produkty

numer 2498 - 03.12.2019Gospodarka

PATRIOTYZM KONSUMENCKI Kupowanie rzeczy krajowej produkcji nie jest tylko aktem patriotyzmu konsumenckiego, lecz także przyczynia się do rozwoju polskiej gospodarki. Do wybierania podczas zakupów rodzimych produktów i usług ma zachęcić kampania społeczna „Wybieram 590 – sobota dla Polski”.

Według analizy firmy audytorsko-doradczej Grant Thornton preferowanie rodzimych produktów to sposób na budowanie zamożności kraju i zwiększenie szans rozwojowych polskiej gospodarki. – Przy zakupie produktu lub usługi wytworzonych w Polsce przez firmę z polskim kapitałem aż 79 groszy z każdej wydanej złotówki pozostaje w Polsce. W wypadku zakupu produktów importowanych to tylko 25 gr – poinformował na wczorajszej konferencji prasowej Jacek Kowalczyk z firmy Grant Thorton.

Jeśli te dane zestawi się z poziomem konsumpcji w Polsce w 2018 r., to okazuje się, że gdyby rodzimi konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty, w gospodarce zostawałoby dodatkowo 6,6 mld zł rocznie. – Zmiana w zachowaniach zakupowych o 10 proc. natomiast zaowocowałaby pozostaniem w naszym kraju dodatkowych aż 66 mld zł. Uzyskana w ten sposób kwota może spowodować istotną zmianę dla polskiej gospodarki, m.in. poprzez zwiększenie inwestycyjnych możliwości przedsiębiorstw – podkreślił Kowalczyk



zawartość zablokowana

Autor: Andrzej Ratajczyk


Pozostało 51% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się