reklama


fot. Tytus Żmijewski/PAP

Turyści coraz chętniej odwiedzają Polskę

​WYWIAD \ Z ANNĄ GEMBICKĄ, poseł PiS, rozmawia PIOTR NISZTOR

numer 2508 - 14.12.2019Wywiad

Wcześniej promocję turystyki w Polsce postrzegało się prawie wyłącznie przez pryzmat zabytków. Teraz się to zmienia. Powinniśmy zacząć promować np. turystykę kulinarną – proponuje Anna Gembicka, poseł PiS.

Na ile Polska jest obecnie atrakcyjnym krajem pod względem turystycznym dla zagranicznych gości?

Zainteresowanie naszym krajem cały czas rośnie. Tylko w 2017 r. Polskę odwiedziło ok. 18 mln turystów. To pozwoliło przegonić nam np. Chorwację. Niestety, cały czas jesteśmy w tyle, jeśli chodzi o ilość pieniędzy zostawianych u nas przez turystów. Musimy nad tym popracować. O ile Chorwacja jest traktowana jako cel typowo wakacyjnych, dłuższych wyjazdów, o tyle Polska jest odwiedzana raczej na krótki czas. Trzeba się zastanowić, jak to zmienić. Od jakiegoś czasu prowadzone są intensywne działania promujące nasz kraj,

m.in. w Chinach, które są jednym ze strategicznych rynków turystycznych. Polska Organizacja Turystyczna, która ma swoje przedstawicielstwo także w Pekinie, organizuje spotkania i warsztaty dla operatorów wycieczek, zaprasza do Polski blogerów turystycznych, prezentuje Polskę na licznych targach zagranicznych. Widać, że daje to efekty. Notujemy rosnącą liczbę turystów z Azji odwiedzających nasz kraj.

W jaki sposób skutecznie przekonać więc zagranicznych turystów do odwiedzenia Polski?

W kampaniach promujących Polskę coraz częściej sięga się po niekonwencjonalne metody promocji, które mogą pokazać wszystkie walory naszego kraju. Jakiś czas temu premierę miał chociażby film „Poland: The Royal Tour” z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego, w którym pokazano takie perły polskiej turystyki, jak: Malbork, Wieliczka, Kraków czy Gdynia. 

Ważnymi czynnikami przyciągającymi gości są bezpieczeństwo i coraz lepsza, rozwijająca się infrastruktura. Turyści zwracają uwagę na jakość lotnisk, dróg czy kolei. Często celem ich wizyty są nasze morze i góry. Dlatego staramy się pokazywać Polskę jako kraj, gdzie można być blisko z naturą. Mamy przecież wiele wspaniałych naturalnych miejsc z ekologicznymi, zdrowymi produktami od polskich rolników. 

Obecnie turyści coraz bardziej dbają także o zdrowie, a turystyka uzdrowiskowa, np. w Ciechocinku, może być wielką szansą na przyciągnięcie właśnie takiej grupy zagranicznych turystów. Wcześniej promocję turystyki w Polsce postrzegało się prawie wyłącznie przez pryzmat zabytków. Teraz się to zmienia



zawartość zablokowana

Pozostało 51% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się




reklama








#DziękujeMyZaOdwagę
reklama