​Przedświąteczne zakupy Polaków

numer 2509 - 16.12.2019Gospodarka

HANDEL Najpopularniejszym miejscem robienia przedświątecznych zakupów są wciąż sklepy stacjonarne, z których skorzysta połowa Polaków i wyda tam prawie 70 proc. świątecznego budżetu – wynika z badania firmy doradczej Deloitte.

Polska rodzina na tegoroczne Boże Narodzenie wyda średnio 1521 zł, z czego 32 proc., czyli 489 zł, trafi do sprzedawców online. Wydatki w sklepach stacjonarnych stanowią wciąż większość świątecznego budżetu Polaków (68 proc.), przy czym wzrosły one o 6,1 proc. w porównaniu do zeszłego roku. Dla porównania średnia dla wszystkich ośmiu badanych przez Deloitte krajów wynosi 2,6 proc.

– Z kolei e-commerce rośnie w Polsce wolniej niż w pozostałych badanych krajach. W Polsce jest to 2,7 proc., w porównaniu do 4,8 proc. w Europie. Kanał online, który stanowi 32 proc. wszystkich świątecznych wydatków w ośmiu badanych krajach, urósł o 5 pkt proc. w porównaniu do ubiegłego roku – komentuje Patrycja Venulet, dyrektor w dziale strategii Deloitte.

Połowa polskich respondentów deklaruje, że po prezenty uda się do sklepów stacjonarnych. W Europie takiej odpowiedzi udzieliło 65 proc. ankietowanych



zawartość zablokowana

Autor: ar


Pozostało 51% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się