Polski przystanek między Chinami a Europą

LOGISTYKA \ Pociągi z Chin, które trasą Nowego Jedwabnego Szlaku ostatnio przyjechały do Polski – pod koniec ubiegłego roku do portu DCT Gdańsk oraz w tym tygodniu do Euroterminalu Sławków – to dopiero początek współpracy między oboma krajami. PKP LHS ma ambitne plany obsłużenia ponad stu takich składów rocznie, chce też uruchomić połączenia z naszego kraju do Chin. Koncepcja Nowego Szlaku Jedwabnego, handlowego połączenia Unii Europejskiej z Azją, stwarza dla Polski w kontekście przewozów cargo ogromne możliwości. Nasze terminale leżące na unikatowym w skali europejskiej szlaku linii o szerokim rozstawie toru mają szanse stać się najważniejszymi hubami przeładunkowymi w Europie. W szczególności dotyczy to Euroterminalu Sławków, który jest najdalej wysuniętym na zachód Europy miejscem,
33%
pozostało do przeczytania: 67%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Interesuje Cię pakiet wielu subskrypcji? Napisz do nas redakcja@gpcodziennie.pl