Polski przystanek między Chinami a Europą

numer 2526 - 09.01.2020Gospodarka

LOGISTYKA Pociągi z Chin, które trasą Nowego Jedwabnego Szlaku ostatnio przyjechały do Polski – pod koniec ubiegłego roku do portu DCT Gdańsk oraz w tym tygodniu do Euroterminalu Sławków – to dopiero początek współpracy między oboma krajami. PKP LHS ma ambitne plany obsłużenia ponad stu takich składów rocznie, chce też uruchomić połączenia z naszego kraju do Chin.

Koncepcja Nowego Szlaku Jedwabnego, handlowego połączenia Unii Europejskiej z Azją, stwarza dla Polski w kontekście przewozów cargo ogromne możliwości. Nasze terminale leżące na unikatowym w skali europejskiej szlaku linii o szerokim rozstawie toru mają szanse stać się najważniejszymi hubami przeładunkowymi w Europie.

W szczególności dotyczy to Euroterminalu Sławków, który jest najdalej wysuniętym na zachód Europy miejscem, do którego dochodzi szeroki tor kolejowy. Najważniejszą przewagą konkurencyjną jest to, że pociągi z Chin do Polski – bez konieczności przeładunku kontenerów na unijnej granicy – mogą pokonywać trasę w ciągu 10–12 dni, a to ponad trzy razy szybciej, niż trwa transport morski



zawartość zablokowana

Autor: p.woz.


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się